آلبوم تصاویر
در آینه رسانه ها
کد خبر: ۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
print
send
در گفتگو با برنامه شب آفتابی مطرح شد
وزیر دادگستری گفت: حضورم در انتخابات ریاست جمهوری جدی بود چرا که قصد بازسازی وجهه اصولگرایی را که در دوره قبل آن را قبول نداشتم، داشتم و می‌خواستیم فضای سیاسی کشور را قوی و یک مبارزه واقعی سیاسی انتخاباتی را با تعاریف دینی اسلامی و ارزشی ارائه دهیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی؛ وزیر دادگستری (4 دی 1392) با حضور در برنامه شب آفتابی شبکه تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی و تهنیت به مناسبت تولد عیسی مسیح (ع) اظهار داشت: این ایام مصادف است با تولد عیسی مسیح (ع) که پیامبر پاکی‌هاست بنابراین امیدواریم پیام مبارزه با ظلم و محبت را دریابیم.  
 
وزیر دادگستری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در هنگام شرکت در انتخابات ریاست جمهوری تصمیم جدی داشتید یا این تصمیم نمایشی بود؟ تصریح کرد: حضورم در انتخابات جدی بود و سعی داشتم فضای سیاسی کشور را قوی، و یک مبارزه واقعی سیاسی و انتخاباتی را با تعاریف دینی اسلامی و ارزشی ارائه دهم.  
 
وی ادامه داد: بنده چند بار قبل از رأی گیری و قبل از انصراف از کاندیداتوری با دکتر روحانی ملاقات داشتم و ارتباط بنده با ایشان به قبل از انقلاب بازمی گردد و در آن هنگام از آنجایی که جمعیت اصولگرا افزایش یافته بود تصمیم گرفتیم جمعیت‌مان را کمتر کنیم.  
 
حضورم در انتخابات ریاست جمهوری با قصد بازسازی وجهه اصولگرایی بود
 
حجت‌الاسلام و‌المسلمین پور‌محمدی اضافه کرد: بنده از حضور در انتخابات قصد بازسازی وجهه اصولگرایی را داشتم چرا که ما حرکت‌هایی که در دوره قبل از اصولگرایی وجود داشت را قبول نداشتیم اما سرانجام به این نتیجه رسیدیم که مصلحت در همسبتگی و کاهش تعداد کاندیداهاست.  

قبول ندارم روحانی اصلاح‌طلب باشد، او در دایره اصولگرایان است
 
وی افزود: بنده در آن زمان همچنان رقیب بالقوه دکتر روحانی باقی ماندم البته اینکه وی اصلاح‌طلب است را قبول ندارم چرا که خود دکتر روحانی هم به اعتدال خود اذعان دارد بنابراین وی را از دایره اصولگرایان خارج نمی‌دانیم.  
 
وزیر دادگستری تصریح کرد: بنده معتقد بودم چنانچه دکتر روحانی پیروز شود شایستگی کامل را دارد و می‌تواند برای مملکت مفید باشد.  
 
وی در ارتباط با جوسازی‌های منفی که علیه دکتر روحانی در ایام انتخابات می‌شد، اظهار داشت: متأسفانه برخی به دلیل مطامع مادی به ناحق به جوسازی علیه روحانی پرداختند و بعد مشاهده کردیم که رقبای سیاسی وی قصد سوءاستفاده دارند و این درحالی بود که بنده به دکتر روحانی گفتم که از این جریان اطلاع دارم و تصورم این بود که انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود و در‌آنجا به وی کمک خواهم کرد.  
 
حجت‌الاسلام و‌المسلمین پور‌محمدی با بیان اینکه در دولت بیشتر بحث رأی‌گیری مطرح است، ادامه داد: برای رأی‌گیری شاهد رأی کابینه باید حضور داشته باشد چرا که در غیر این صورت جلسه از رسمیت می‌افتد بنابراین ۱۸ نفر وزیر به علاوه رئیس جمهور در این جلسات حضور دارند اما این درحالی است که در جلسات قضایی بیشتر به عنوان جلسات مشورتی مطرح است.  
 
وزیر دادگستری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عده‌ای اعتقاد دارند که شما کم‌کار‌ترین یا به عبارتی راحت‌ترین حوزه کاری را در اختیار دارید، اظهار داشت: از نظر گستردگی مأموریت شاید خیلی مأموریت اجرایی برعهده وزارت دادگستری نباشد اما تحرک شخص وزیر به دلیل حضور در دولت، کمیسیون‌ها و پیگیری امور در قوه قضاییه و مجلس بالا است که وزیر دادگستری با گروه‌های مشاور این وظایف را به انجام می‌رساند.  
 
وزیر دادگستری افزود: ما در هیئت واگذاری دو هفته یک بار شرکت فعال داریم و این درحالی است که هفته گذشته سه یا چهار هزار میلیارد تومان را برای واگذاری‌ها تصویب کردیم. همینطور بنده به عنوان رئیس مجمع کنوانسیون مبارزه با فساد نقش فعالی دارم.  
 
وی با بیان اینکه ما مخالف جدی ارائه بلوکی بودیم، اظهار داشت: قرار بود درصد‌های سهامی در خودروساز‌ها، شرکت‌های نفت و پالایشگاه‌ها به صورت بلوکه ارائه شود که ما با این امر مخالف بودیم و خوشبختانه دولت هم با ما موافق بود.  
 
حجت‌الاسلام و المسلمین پور‌محمدی اضافه کرد: چنانچه بخواهیم سهامی را گران‌تر بفروش برسانیم باید آن را بلوکی کنیم (یعنی سهم تجمیعی واگذار شود) و این به این معناست که سهم را ۵ تا ۱۵ درصد واگذار کنیم اما این درحالی است که جامعه ما اکنون نیاز دارد تا بدنه اجتماعی در بازار سرمایه حضور پیدا کند.  
 
وزیر دادگستری با بیان اینکه پیگیری لوایح در کمیسیون یکی از مسئولیت‌های مهم وزیر دادگستری است، اظهار داشت: وزیر دادگستری نیازهای دستگاه قضایی را ارزیابی و در دولت و مجلس از آن دفاع می‌کند.
 
وی با اشاره به تدوین آیین نامه دادرسی الکترونیک تصریح کرد:‌ در عصر حاضر تمامی کارها توسط رایانه انجام می‌شود و بدون شک الکترونیکی کردن روند امور قضایی هم می‌تواند نقش موثری در سرعت و بهبود کیفیت کارها داشته باشد.
 
وزیر دادگستری ادامه داد: بدون شک تحقق کامل دولت الکترونیک و حذف کاغذ بازی و گردش پول به صورت مستقیم و همچنین عدم نیاز به مراجعه حضوری مردم نقش بسزایی در ریشه کن کردن فساد دارد.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورمحمدی با اشاره به الحاق کشورمان به کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل بیان داشت: این کنوانسیون به طور جدی مباحث مرتبط با فساد در کشورها را مورد رصد قرار داده و کشور ما نیز مورد مرور بازرسان سازمان ملل قرار گرفته و به 300 سوال مطرح شده از سوی آنها پاسخ داده شده است، همچنین ما نیز در بازرسی از دو کشور حضور داشته‌ایم.
 
تحریم را منشأ اصلی فساد می‌دانم
 
وی با بیان اینکه من تحریم را منشأ اصلی فساد می‌دانم، ادامه داد: ما حتی این موضوع را به سازمان ملل نیز اعلام کرده‌ایم، اصلا موضوع تحریم اقتصادی توسعه و تولید فساد است.
 
وزیر دادگستری تصریح کرد: مسأله اصلاح زیرساخت‌ها در دولت به منظور مبارزه با فساد به طور جدی در حال بررسی است.
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی در خصوص تدوین منشور حقوق شهروندی بیان داشت: دکتر روحانی پیش از انتخاب به عنوان رئیس جمهور در مورد تدوین این منشور به مردم قول داده بود که این منشور در واقع مجموعه‌ای از قوانین موجود در اسناد بالادستی نظیر قانون اساسی، سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و سایر قوانین و اسناد است.
 
وزیر دادگستری با بیان این مطلب که این منشور ناظر به موضوع حقوق شهروندی است، تصریح کرد: بخش اعظم این منشور باید از سوی قوه قضائیه اجرایی شود و در این بین وزارت دادگستری به عنوان عضو دولت و کمیسیون لوایح و رابط سایر قوا نقش بسزایی در تدوین این منشور بر عهده دارد.

دولت بهترین عملکرد هسته‌ای را داشته است 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر موضع وی در قبال رفتار دولت در موضوع هسته‌ای کشورمان اظهار کرد: نباید فراموش کرد که حریفی قدار، حیله‌گر، مدعی و سرسلسله اجحاف و زورگویی در مقابل ما قرار گرفته است.
 
حجت‌الاسلام پورمحمدی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت در چنین شرایطی بهترین عملکرد را داشته است و در این زمان با پرهیز از نقد غیرمنصفانه و تلاش در جهت کمک به دولت باید با هوشیاری و قدرت در میدان حاضر شویم.
 
انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: