آلبوم تصاویر
در آینه رسانه ها
کد خبر: ۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳
print
send
اظهارات وزیر دادگستری درباره جلوگیری از اعدام دوباره فردی که یکبار اعدام شده بود، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی به نقل از نامه نیوز؛ مصطفی پورمحمدی در پاسخ به سوالی در مورد اعدام دوباره مجرم بجنوردی که به اتهام قاچاق مواد مخدر اعدام شده بود گفت این در حال پیگیری این موضوع است. وی ابراز امیدواری کرد که حال این فرد بهبود یابد و گفت: این فرد با دستگاه نگهداری می‌شود. باید دید که وی بهبود می‌یابد یا خیر.

پورمحمدی تاکید کرد: فکر می‌کنم که دیگر نیازی به اعدام دوباره این محکوم نباشد. البته با تلاش‌هایی که بنده کردم با جواب مثبت هم روبه‌رو شدم.

بازتاب مواضع وزیر دادگستری را در برخی از رسانه‌های بین المللی می‌بینیم:



رسانه

مطلب

خبرگزاری آسوشیتدپرس

وزیر دادگستری ایران اعلام کرد که شهروند متهم به اعدام، که از این حکم جان سالم به در برد، بار دیگر اعدام نخواهد شد.

مصطفی پورمحمدی، در سخنانی در این باره، گفت: «هیچ نیازی برای اعدام مجدد این فرد وجود ندارد.»

مرد 37 ساله ایرانی که تنها با نام کوچک علیرضا شناخته شده است، به اتهام قاچاق مواد مخدر به اعدام متهم شد. رسانه‌های ایران خبر دادند که علیرضا به مدت 12 دقیقه بالای دار بود و مرگ وی نیز از طریق مراجع قانونی تایید شده است. هنگام ارائه جسد این متهم به خانواده اش، آنها متوجه می‌شوند که وی زنده است. نامبرده هم اکنون در کما به سر می برد و تحت نظر پزشکان است. این مرد بحث‌هایی را محافل مختلف قضایی و رسانه‌ها به دنبال داشت، برخی از کارشناسان قضایی خواستار آن شدند که وی باید دوباره اعدام شود.


سایت شبکه خبری بی.بی.سی

وزیر دادگستری ایران اعلام کرد که نیازی به اعدام دوباره فردی که از اعدام جان سالم به در برده است، نیست.

وکلا از رئیس دستگاه قضای ایران خواستند که حکم اعدام دوباره مردی که پس از اعدام زنده ماند را متوقف کند.

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری عنوان کرد که اعدام دوباره این مرد عواقب منفی برای تصویر بین‌المللی ایران دارد.


روزنامه هافینگتن پست

وزیر دادگستری ایران اعلام کرد که نیازی به اعدام دوباره فرد متهم به قاچاق مواد مخدر که از اجرای حکم اعدام جان سالم به در برده است، نیست.

مصطفی پورمحمدی، گفت که اعدام دوباره این فرد به تصویر ایران ضربه خواهد زد.


سایت شبکه خبری الجزیره

در حالی که بحث درباره اعدام دوباره و یا عدم اعدام قاچاقچی بجنوردی در محافل مختلف بالا گرفته است، وزیر دادگستری ایران از عدم ضرورت اجرای دوباره حکم اعدام این مرد 37 ساله خبر داد و تاکید کرد که این کار به چهره ایران ضربه خواهد زد.

سایت 15 دقیقه ایتالیا

وزیر دادگستری ایران روز سه شنبه اعلام کرد که نیازی به اعدام دوباره فردی که هفته گذشته از اجرای حکم اعدام جان سالم به در برد نیست.

پورمحمدی تاکید کرد: اعدام دوباره این فرد چهره ایران را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سایت رادیو زمانه

وزیر دادگستری دولت حسن روحانی می‌گوید که درباره اعدام نشدن دوباره محکوم نجات یافته از مرگ، با جواب مثبت روبه رو شده‌ایم. مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران، سه‌شنبه شب به خبرنگاران گفته است: فرد محکومی که پس از اعدام زنده ماند، هم اکنون زیر دستگاه اکسیژن است و در صورت زنده ماندن دیگر مصلحت نیست حکم اعدام را دوباره اجرا کنیم.

وزیر دادگستری ایران، در روزهای گذشته نیز ضمن اشاره به دیدگاه‌های فقهی متفاوت، یادآور شده بود که دولت تابع نظردستگاه قضایی است، اما از عدم اجرای حکم دوباره اعدام حمایت می کند.

سایت رادیو بین‌المللی چین

در ادامه واکنش‌ها به اعدام دوباره علیرضا.م، وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که این وزارتخانه اعدام مجدد فردی که پس از اجرای حکم اعدام زنده مانده است را به مصلحت نمی‌داند.

مصطفی پورمحمدی، با اشاره به این که متهم بجنوردی در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد و با دستگاه زنده است، تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم تا راهی فراهم شود که این فرد دوباره اعدام نشود.






مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: