آلبوم تصاویر
در آینه رسانه ها
کد خبر: ۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۸
print
send
وزير دادگستري در هفته بسیج عنوان کرد
وزير دادگستري با اشاره به انتقادها از توافق ژنو گفت: مدعيان يا اطلاعات كافي ندارند و يا مغرض بوده و يا به خاطر رقابت‌ها، حسادت‌ها و عدم تحمل‌ها زبان به انتقاد و اعتراض مي‌گشايند. آنچه اتفاق افتاد در شرايط فعلي بهترين و نه خوب بلكه در شرايط فعلي عالي است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی؛ صبح امروز (سه‌شنبه) درجمع كاركنان و بسيجيان وزارت دادگستري و سازمان تعزيرات حكومتي با تبريك هفته بسيج و بيان اين مطلب كه فرهنگ بسيجي متاسي از فرهنگ كربلا و عاشورا و ادامه دهنده خط سرخ ايثار و شهادت و ايمان راسخ و پايداري است، گفت: خوشبختانه ملت ما در راه پيروزي نهضت از اين فرهنگ برخوردار بوده و از آن بهره مي برد و با پيروي از اباعبدالله الحسين(ع) و ياران و فرزندانش راه عزت و افتخار را انتخاب كرده است.

پورمحمدي افزود: در اين راه خداوند هم پيروزي را نصيب ملت ما كرد و در اين سي و چند سال پس از انقلاب با حفظ اين فرهنگ و تفكر، خوشبختانه دستاوردهاي بزرگي نصيب ما شده است و با وجود همه فراز و فرودها و مشكلات و سنگ اندازيها و كينه توزيها توانسته ايم از سرزمين و كيان و آرمانها دفاع كنيم و جايگاه مناسبي را در جايگاه منطقه اي و بين المللي بدست آوريم.

وزير دادگستري در ادامه سخنانش گفت: نسبت به نوع نگاه بسيجي و رفتار بسيجي هرچه بيشتر صحبت كنيم در جهت بهبود شرايط موثرتر خواهد بود و اين تنها تكراري بر تاريخ يا صرفا يك نگاه ايده‌آلي يا آرماني يا مباهات به افتخارات و دستاوردها نيست، بلكه يك نياز جدي براي زندگي امروز و ادامه حيات و حركت مان است.

وي گفت: اگر مي خواهيم بر اساس ارزش ها، باورها و اعتقاداتمان حركت كنيم، بايد از مسير تفكر بسيجي حركت كرده و به جلو برويم؛ تفكر بسيجي يك امتياز نيست؛ يك حركت با ويژگي‌هاي بهتر نسبت به راهكارهاي ديگر نيست؛ تفكر و راهكار بسيجي تنها راه رسيدن به آن هدفي است كه براي خودمان تعريف كرده ايم.

وزير دادگستري تصريح كرد راه بسيج راه استقامت و گذشت و پاكي و اخلاص و خدا خواهي و حق طلبي است و اگر كسي در اين راه قدم برداشت به هدف مي رسد و اين هدفي است كه خدا مي پسندد.

وي همچنين خاطر نشان كرد: چنانكه در قرآن نيز ذكر شده است، صراط مستقيم يك راه است و راه حزب اللهي ها براي رسيدن به مقصود بهتر و نزديك تر است؛ بنابراين براي رسيدن به هدف و پيروزي و رستگاري بايد حزب اللهي شد و در مسير خدا گام برداشت و در اين راه اگر زاويه انحرافمان كم باشد امكان بازگشت به مسير وجود دارد اما از راه انحرافي كسي به مقصد نمي رسد.

پورمحمدي با اشاره به توافق ژنو و مذاكرات هسته اي ايران با 5+1، دانش هسته اي را دستاوردي مهم بر شمرد كه براي دستيابي به آن تلاش‌هاي زيادي صورت گرفته است.

وي ضمن اشاره به اينكه در طول سال‌هاي گذشته در كنار توسعه و رشد دانش هسته اي ايران در ساير علوم و فنون نيز به رشد و تعالي دست يافته ايم، دستيابي به دانش هسته اي را در شرايطي دانست كه تحريم ها و فشارهاي غرب در اين خصوص روزبه روز بيشتر شده و چهره و اثر واقعي تحريم ها در ماه‌هاي اخير در حال عيان شدن بود.

وزير دادگستري منطق دنياي استكبار و قدرت‌هاي برتر را بر مبناي «الحق لمن غلب» دانست و افزود: قدرت‌هاي بزرگ به تبع دارا بودن دانش و قدرت جهاني خود را ملاك و آينه حق دانسته و نمونه بارز اين منطق را مي توان در حق وتو كه حقي ناعادلانه است مشاهده نمود و متاسفانه در برابر اين امر تحميلي چاره و گريزي وجود ندارد.

وي تلاش و برنامه اصلي ايران در مذاكرات ژنو را حفظ حقوق و منافع كشور و كاهش فشارها دانست و وظيفه اصلي را تا زمان رسيدن به شرايط مطلوب و نقطه آرماني، تلاش براي دستيابي به حق بيشتري درعرصه جهاني و لاجرم كاهش امكان تجاوز دشمنان دانست كه در شرع مقدس نيز تاكيد شده است.

پورمحمدي در ادامه افزود: آنچه در اين روزها و در قالب گفتگوهاي ژنو صورت گرفته بهترين اقدامي است كه مي توانسته انجام شود و بهترين دستاوردي است كه مي توانستيم به دست آوريم و معتقدم هيچ امكان بيشتري براي دسترسي در اين موقعيت براي ما وجود نداشت.

وزير دادگستري با اشاره به انتقادها از توافق ژنو گفت: مدعيان يا اطلاعات كافي ندارند و يا مغرض بوده و يا به خاطر رقابتها، حسادتها و عدم تحمل ها زبان به انتقاد و اعتراض مي گشايند. آنچه اتفاق افتاد در شرايط فعلي بهترين و نه خوب بلكه در شرايط فعلي عالي است.

مصطفي پورمحمدي ضمن اشاره به اينكه در مسايل هسته اي در بعد سياسي فني و امنيتي آشنايي دارد، توافق به دست آمده در مذاكرات ژنو را در شرايط فعلي بسيار خوب توصيف كرد.

وي به ميدان آمدن نظام اسلامي و قرار دادن قدرتهاي بزرگ را در شرايطي كه كشور مجال قدرت نمايي و حضور پيدا كند را كاري ارزشمند و قابل توجه برشمرد كه مديون تلاش مجموعه عظيم ملت و مقامت امام و رهبري، ايثارگران، شهادتها و پايداري جوانان و سياستمداران و مديران جامعه برشمرد.

وي دليل همراهي و گفتگوي قدرتهاي بزرگ با ايران را به دليل برگ برنده و موقعيت ايران دانست و گفت: چيزي كه ما به آنها داديم براي آنها مهم بود و نه براي ما اما چيزي كه ما در مذاكرات ژنو به دست آوريم موضوع مهمي بود كه هم براي ما و هم براي آنان اهميت فراواني داشت و لازمه حفظ آن استفاده از ادبيات و روشهاي مناسب آن است.

براي دشمنان ما اين موضوع مهم بود كه به زعم خود ايران را از دستيابي به سلاح اتمي باز داشتند اما واقعيت اين است كه آنها از ايران پيشرفته، عزتمند و مقتدر در هراس هستند و نه از ايراني با سلاح اتمي.

وزير دادگستري قدرت دنيا غرب را قدرتي برگرفته از بمب و نيروي نظامي دانست كه تاريخ مصرف آن در دنياي امروز به سر آمده است.

وي با اشاره به اينكه ما بر اساس شرع مقدس و اخلاق و همچنين حكم رهبري دليلي براي تهيه و استفاده از سلاح اتمي نداريم گفت: ايران سالهاست كه جزو 5 كشور اول دنيا در سرم سازي و علوم بيولوژيك است و عليرغم توان توليد و به كارگيري سلاح شيميايي در جنگ تحميلي، بر اساس امر امام و رهبري معظم هرگز از اين موقعيت استفاده نشده است.

پورمحمدي با اشاره به اينكه شكستهاي پي در پي اسرائيل و سايه سنگين اسلام و ايران بر سر اين رژيم غاصب از ناحيه ايران عزتمند، پيشرفته و مقتدر است و نه ايراني با سلاح اتمي، مخالفت شديد اسرانيل با توافق ژنو را دليلي بر موفقيت و پيروزي ايران در اين موضوع دانست و گفت: اسرائيل قرارداد  ژنو را بدترين قرار داد تاريخ مي داند زيرا براي آنان ايران قدرتمند و با عزت مايه خطر و نابودي است.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: