آلبوم تصاویر
در آینه رسانه ها
کد خبر: ۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰
print
send
پورمحمدی در حاشیه جلسه هیئت دولت:
وزیر دادگستری در پاسخ سوالی درباره ادعاهای دختر یکی از سران فتنه درخصوص درگیری با ماموران امنیتی، گفت: بیشتر ماجراجویی و جوسازی رسانه‌ای بوده است و این حرف‌ها حاشیه‌سازی است و دولت هم بنا ندارد وارد این حاشیه‌ها شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی به نقل از تسنیم؛‌ وزیر دادگستری امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران از عزم دولت برای شفاف‌سازی و مبارزه با فساد خبر داد و گفت: دولت در همین راستا چندین تصمیم مختلف گرفته است که از جمله آنها ستاد مبارزه با فساد را تشکیل داد و همچنین کارگروهی را جهت تعقیب ایجاد دولت الکترونیک تشکیل داد که 5 عضو دارد و در این زمینه احکام‌های مختلفی را صادر کرده است که اگر احکام دولت اجرا شود، بخش بزرگی از فساد و ناهنجاری‌های اجتماعی در کشور کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت الکترونیک اقدام بزرگ دولت برای چابک‌سازی و رضایتمندی مردم است، از حمایت دولت از طرح مجلس مبنی بر اعلام اموال و دارایی‌های مسئولین کشوری خبر داد و گفت: هم‌اکنون طرحی در مجلس تصویب شده و مجمع تشخیص نیز آن را دنبال می‌کند و آن رسیدگی به دارایی‌ها و اموال مسئولین کشوری است.

وزیر دادگستری افزود: بر اساس اصل 142 قانون اساسی رهبری، رئیس‌جمهور، معاونین، وزرا و خانواده رئیس‌جمهور لیست اموالشان را در ابتدا و پایان مسئولیتشان اعلام می‌کنند و دولت نیز به این اصل پایبند است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه دولت قاطعانه از این تصویب مجلس حمایت می‌کند، گفت: دولت تصویب کرد که از این طرح قاطعانه حمایت کند و نظر دارد که این اعلام صرفا به رهبری، وزرا و معاونین رئیس‌جمهور اکتفا نشود، بلکه شامل همه مقامات عالی و میانی در حوزه‌های مختلف باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رئیس‌جمهور لیست اموال خود را اعلام کرده است یا خیر، گفت: این کار بر اساس ضابطه عمل می‌شود . همه وزرا ملزم هستند که لیست اموال خود را اعلام کنند و خود رئیس‌جمهور نیز از مدافعان سرسخت این طرح در مجمع تشخیص بودند.

وزیر دادگستری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا کارگروه رفع حصر در دولت تشکیل شده است گفت: خیر؛ دولت در این امور دخالت نمی‌کند.

پورمحمدی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه اخیرا با ملاقات‌کنندگان خانواده‌های زندانیان برخوردهای خوبی صورت نمی‌گیرد و تفتیش بدنی می‌کنند، گفت: این عمومی است. اتفاقا در جمهوری اسلامی در تفتیش‌ها نسبت به جاهای دیگر که بسیار سختگیرانه‌تر است، مراعات بیشتری می‌کنند. زندان‌ها قوانین خاص خود را دارند.

وی در پاسخ به این سوال که اخیرا برخورد خوبی با دختران میرحسین موسوی صورت نگرفته است، گفت: بیشتر ماجراجویی و جوسازی رسانه‌ای بوده است و این حرف‌ها حاشیه‌سازی است و دولت هم بنا ندارد وارد این حاشیه‌ها شود.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: