آلبوم تصاویر
در آینه رسانه ها
کد خبر: ۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۰
print
send
در گفتگو با ایرنا در آستانه 13 آبان؛
وزیر دادگستری در آستانه فرار سیدن روز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، گفت: حرکت ضداستکباری ملت ایران هرگز متوقف نمی شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی؛ وزیر دادگستری در آستانه فرار سیدن روز 13 آبان در گفتگو با  ایرنا، اظهار داشت: ملت ایران همواره پیش‌قدم در مقابله با خواسته‌های نامشروع جهان استکبار بوده و آتش خشم این ملت از مستکبران هرگز خاموش نمی‌شود.
 
پورمحمدی با تاکید بر زنده نگه داشتن روز 13 آبان و دعوت از مردم برای شرکت در مراسم این روز، اظهارداشت: مردم با حضور پرشور در راهپیمایی روز 13 آبان، این روز و اهداف آن را زنده نگه می دارند.
 
وی با اشاره به روحیه ظلم ستیزی ملت ایران، خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنم مردم در روز 13 آبان سال جاری با همان نشاط و انگیزه اولیه در راهپیمایی شرکت کنند.
 
سیزدهم آبان سالگرد سه رویداد مهم در تاریخ ایران یعنی تبعید امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی به ترکیه در 13 آبان 1343، کشتار دانش آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت آمریکا در 13 آبان 1358 است.
 
هرچند این سه رویداد متفاوت بودند، ولی هر یک از آنها در شکل دادن و پیشبرد انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کردند.
 
هویت هر سه رخداد، مبارزه با استکبار و عوامل آن است و به همین دلیل این روز به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: