آلبوم تصاویر
در آینه رسانه ها
کد خبر: ۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۸
print
send
وزیر دادگستری در مراسم ختم آیت‌الله طاهری‌خرم‌آبادی:
وزیر دادگستری با بیان اینکه حضور آمریکا در منطقه خاورمیانه جزء بی‌نظمی نتیجه‌ای نداشته است، گفت: علی‌رغم تلاش‌های آمریکا و کشورهای استکباری، تحولات منطقه به نفع جمهوری‌اسلامی در حال تغییر است
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی؛ امروز (سه‌شنبه 26 مرداد 1392) حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی در مسجد جامع ایلام، اظهار کرد: این تجلیل و تکریم و حضور علما، مسوولان و قاطبه‌ مردم نشانه‌ تکریم از مقام علم و عالم است.

وی با اشاره به اینکه سفر به ایلام اولین سفر استانی من در دولت یازدهم است، ادامه داد: ایلام خط مقدم دفاع مقدس بود و مردم صبور آن همواره همراه رزمندگان بودند و به آنان روحیه می‌دادند و امروز که جنگ و سختی‌های آن دوران به پایان رسید فرهنگ شهادت، ایثار و از خودگذشتگی در استان ماندگار شد.

وزیر دادگستری اظهار کرد: امروز ملت شریف ایران احساس عزت و سرافرازی می‌کند و در دنیای معاصر به گذشته‌ خود می‌بالد؛ چرا که جای جای آن قابل ارائه است و امروز مردم برای ایفای نقش‌های مهم آماده‌اند و بر این اساس نوع نگاه دیگران به ما شکل گرفته و دنیا به این نتیجه رسیده است که نمی‌توان نقش ایران را نادیده گرفت. هر چند نظام سلطه سعی می‌کنند به ایران بی‌محلی کنند اما کارهایشان پیش نمی‌رود و به دنبال تعامل با ایران هستند.

پورمحمدی با بیان اینکه آنچه امروز در منطقه اتفاق می‌افتد به نفع جمهوری اسلامی و سوریه است، ادامه داد: آمریکا همانگونه که در عراق به نتیجه‌ای نرسید و نتوانست حاکمیت آن کشور را با خود همراه کند در سوریه به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

وی به وضعیت معیشتی کشور اشاره کرد و گفت: بحران اقتصادی جهانی است، اما این موضوع به معنای توجیه مشکلات و مسائل نیست و مدیران باید گام به گام مشکلات معیشتی مردم را حل کنند.

وزیر دادگستری رشد ایران را نتیجه‌ بها دادن به علم و عالم دانست و تصریح کرد: اگر امروز یاد و خاطره‌ مرحوم آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی گرامی داشته می‌شود به خاطر عامل بودن این عالم ربانی بوده است که از آغاز نهضت یاور امام و انقلاب و رهبری بود و اگر خواستار حل مشکلات موجود هستیم باید به علم خود عامل باشیم و این یعنی نگاه کارشناسانه.

وزیر دادگستری تصریح کرد: تمام مشکلات امروز ما به تحریم‌ها برنمی‌گردد، بلکه نتیجه استفاده نکردن مدیران ما از علم و دانش دانشمندان و متخصصان است و باید این سبک مدیریتی تغییر کند.

وی نمونه فعالیت‌های مصداقی در کشور را این دانست که با وجود اینکه مطرح می‌کنیم کشور ما گرم و خشک است و همواره نگرانی خود را از آینده ابراز می‌کنیم اما در بهره‌وری آب تلاش نمی‌کنیم و پرت آب بالای 40 درصد است یا در حالی برای ساختن سد برنامه‌ریزی می‌کنیم که نصف سدهای ساخته شده آب ندارند.

وزیردادگستری تاکید کرد: باید علم و تکریم عالم باید وارد سبک مدیریتی شود تا کشور به جایگاه والای خود برسد همانگونه که حوزه‌های علمیه با وجود عالمان عاملی مانند مرحوم آیت‌الله‌طاهری خرم‌آبادی رسید.

بر اساس این گزارش آیت‌الله سید حسن طاهری خرم‌آبادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، 16 شهریورماه 1392 در بیمارستان شهید بهشتی قم دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: