آلبوم تصاویر
در آینه رسانه ها
کد خبر: ۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۶
print
send
معاون اول قوه قضائیه:
حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به پذيرش مسئوليت وزارت دادگستري از سوي پورمحمدي گفت: شايد ايشان در ابتدا براي پذيرش اين سمت ميلي نداشتند اما صحبت‌هاي رئيس قوه قضائيه و ساير دوستان ايشان را مجاب به قبول مسئوليت كرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سيد ابراهيم رئيسي معاون اول قوه قضائيه (9 شهریور 1392) در مراسم توديع و معارفه وزير دادگستري با بيان اينكه در مفاهيم ديني ما بعد از توديع هيچ مفهومي بالاتر از عدالت نيست و سخن از عدالت هر چه بگوييم كم است گفت: اميدواريم كه وزارت دادگستري در دوره جديد بتواند اين عدالت را محقق سازد.

وي با اشاره به اينكه كارها در وزارت دادگستري نبايد بدون مطالعه و مقطعي انجام شود افزود: ما بايد يك شكلي براي دادگستري خود داشته باشيم و اين طور نباشد كه كارهايي انجام شود و فردا آن كارها تعطيل شود به طور مثال ما شعبات تشخيص را تشكيل مي‌دهيم ولي فردا آنها را تعطيل مي‌كنيم.

معاون اول قوه قضائيه تأكيد كرد: حتما وزارت دادگستري از جهاتي كه در قانون اساسي آمده جايگاه مهمي دارد و بايد به جايگاه واقعي خود برسد چرا كه تنها وزارتخانه‌اي است كه وزير آن مورد وثوق سه قوه قرار دارد.

وي انتخاب پورمحمدي به عنوان وزير دادگستري را تضميني براي اجراي پيشنهادهاي سازمان بازرسي كل كشور در دولت تدبير و اميد دانست و گفت: اميدواريم كه در اين اين دوره با همكاري دولت، مجلس و قوه قضائيه ظرفيت‌هاي دادگستري احيا شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئيسي با اشاره به انتخابات رياست‌جمهوري سال 92 تأكيد كرد: آنچه باعث شيريني اين انتخابات شد قانون‌مداري همه افراد بود. بر عكس سال 88 كه قانون‌شكني برخي باعث تلخي انتخابات به كام مردم شد.

وي با بيان اينكه زيبنده نظام اسلامي نيست كه اين ميزان جرم و تخلف در آن صورت گيرد گفت: از جمله مزايايي كه احياي ظرفيت وزارت دادگستري مي‌تواند داشته باشد كاهش جرم و تخلف در نظام خواهد بود.

معاون اول قوه قضائيه با بيان اينكه احياء ظرفيت وزارت دادگستري مي‌تواند در مباحث بين المللي از اقدامات نظام حمايت كند افزود: ما امروز به خاطر اجراي قوانين الهي تحت هجمه دشمنان هستيم و عملكرد مناسب وزارت دادگستري در مباحث بين‌المللي مي‌تواند ما را از اين هجمه نجات دهد.

معاون اول قوه قضائيه با بيان اينكه وزير دادگستري هم از متن قوانين تصويب شده اطلاع دارد و هم در جريان عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي و قضايي قرار دارد، گفت: وزیر دادگستری مي‌تواند پل ارتباطي خوبي ميان قواي سه گانه باشد.

وي با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب ادامه داد: ايشان فرموده‌اند كه اين دوره بايد دوره شكوفايي دستگاه قضايي باشد و من فكر مي‌كنم كه وزارت دادگستري مي‌تواند به شكوفايي و تحقق خواسته‌هاي رهبر انقلاب كمك كنند.

رئيسي افزود: من نسبت به آينده كار در وزارت دادگستري اميدوارم چرا كه آقاي پورمحمدي شناخت خيلي خوبي از دستگاه‌هاي مختلف كشور دارند و نظر آيت‌الله آملي اين است كه وزارت دادگستري در اين دولت بتواند در جايگاه واقعي خود قرار گيرد.

وي با اشاره به پذيرش مسئوليت وزارت دادگستري از سوي پورمحمدي گفت: شايد ايشان در ابتدا براي پذيرش اين سمت ميلي نداشتند اما صحبت‌هاي رئيس قوه قضائيه و ساير دوستان ايشان را مجاب به قبول مسئوليت كرد.

معاون اول قوه قضاييه در پايان ضمن تقدير و تشكر از مرتضی بختياري به عنوان وزير سابق دادگستري گفت: به عقيده من بايد تنديس ايثار، خدمت، شكر، صبر ، اخلاص و كارآمدي را به آقاي بختياري تقديم كنند.

رئيسي ادامه داد: به بختياري نشان لياقت نداده‌اند اما به نظر من بايد بالاترين نشان عدالت را به وي دهيم. چرا كه تحمل و بردباري ايشان در اين دوران مثال‌زدني بود. شايد اگر كسي غير از ايشان بود خوب تبديل به يك مسئله‌اي بزرگ براي نظام مي‌شد اما آقاي بختياري در آزموني كه داده‌‌اند قبول شدند و نمره خوبي گرفته‌اند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: