آلبوم تصاویر
در آینه رسانه ها
کد خبر: ۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸
print
send
رئیس سابق سازمان بازرسی ضمن تشکر از همکاران:
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي گفت: در طول اين سال‌ها به معناي كامل دويده‌ام و زحمات بسيار به همكاران خود داده‌ام، از اين فرصت استفاده كرده و از تمامي آنها تشكر مي‌كنم. اميدوارم با حضور آقاي سراج شاهد گام هاي بلندتري درسازمان بازرسي كل كشور باشيم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی به نقل از روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور؛ حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدي در مراسم توديع خود و معرفه ناصر سراج به عنوان رئیس جدید سازمان بازرسی (5 شهریور 1392) كه در محل سازمان بازرسي كل كشور برگزار شد با اشاره به فرازهايي از دعاي مكارم الاخلاق صحيفه سجاديه، گفت: دو سال و اندي است كه جلسات منظم اخلاق را در سازمان بازرسي برگزار كرده و فرازهاي اين دعا را مي خوانيم. جالب آنكه قرائت آخرين فراز از اين دعا با آخرين جلسه اخلاق و پايان كار ما در اين سازمان مصادف شده بود.

رئيس سابق سازمان بازرسي كل كشور همچنين با اشاره به خاطره اي از مرحوم آيت الله بهجت گفت: در آخرين جلسه اي كه خدمت مرحوم آيت الله العظمي بهجت رسيده بوديم توصيه اي به ما داشتند مبني بر اينكه هر كار مي كنيد مراقب باشيد كه پشيمان نشويد. امروز كه مجددا به جمله ايشان فكر مي كنم مي بينيم كه داراي مضامين خيلي بلند و عظيم است و همه بايد به آن دقت كنيم.

پورمحمدي با تشريح چگونگي ورودش به سازمان بازرسي گفت: همان طور كه مي دانيد ورودم به سازمان بازرسي فرايندي را طي كرده است و بنده به خاطر دلايلي كه داشتم نسبت به پذيرش اين مسئوليت ملاحظاتي داشتم. بنده طي گزارشي اين دلايل را خدمت  مقام معظم رهبري شرح دادم و مقام معظم رهبري فرمودند كه فلاني برود چرا كه براي او خوب است و براي سازمان خوب‌تر. امروز نيز احساس مي كنم به رغم مشكلات و فشارها حضورم در سازمان بازرسي كل كشور براي من خوب بود و خدا را به خاطر اين توفيق سپاسگزارم. اما آنچه كه مقام معظم رهبري فرمودند (ورود پورمحمدي براي سازمان بازرسي خوب تر) را بايد ديگران قضاوت كنند.
 
سازمان بازرسي قابليت خوبي براي نظام ايجاد كرده است

وي همچنين به توصيه هاي آيت الله شاهرودي اشاره كرد و گفت: آيت الله شاهرودي ضمن اينكه تاكيد داشتند به سازمان بازرسي بيايم به بنده توصيه كردند كه سازمان بازرسي، سازمان قوه قضائيه نيست و نتيجه كار سازمان متوجه همه كشور است. بنده طي سال هاي حضورم در سازمان بازرسي تلاش كردم اين ديدگاه را عملي كنم. همچنين آيت الله شاهرودي توصيه كردند كه در سازمان بازرسي از مديران ساير بخش ها كمك بخواهم كه سعي كردم اين بخش را حدالامكان تقويت كنيم. امروز خوشحاليم كه سازمان بازرسي با تلاش دوره هاي مختلف امروز از ظرفيت كارشناسي و حقوقي خوبي برخوردار است و قابليت خوبي براي نظام به وجود آورده است.

وزير دادگستري دولت يازدهم در بخش ديگر سخنان خود از آيت الله آملي لاريجاني به خاطر تمديد ماموريت اش در سازمان بازرسي تشكر و سپاسگزاري كرد و گفت: به رغم اينكه 20 سال از دستگاه قضايي فاصله گرفته بودم ولي طي مدت حضورم در سازمان بازرسي همكاري صميمانه با بنده از سوي بخش هاي مختلف دستگاه قضايي انجام شد كه از اين بابت بسيار متشكرم.
 
تشكر پورمحمدي از بدنه دولت

پورمحمدي همچنين از دولت گذشته تشكر كرد و گفت: هر چند با بخش هايي از دولت گذشته مسايلي داشتيم ولي بدنه گسترده دولت سازمان بازرسي كل كشور را پذيرفته و همكاري خوبي با ما داشتند. بنابراين جا دارد از طيف و خانواده گسترده دولت به رغم اينكه مشكلات بالايي در سطح بالا ايجاد كردند، تشكر كنم. در طول اين سال ها به معناي كامل دويده ام و زحمايت بسيار به همكاران خود در سازمان دادم كه از اين جا متشكر مي كنم. سعي مي كردم با همكاران خود بدوم ولي اجراي مسايل من تلاش زيادي مي خواست. باعث خوشبختي است كه طي اين مدت گزارش خلاف و نقطه ضعف بين همكاران به ميزان حداقل بود.
 
مديران سازمان بازرسي از سرمايه‌هاي كشور هستند

وي همچنين از مديران سازمان بازرسي تشكر و قدرداني كرد و گفت: امروز مديران سازمان بازرسي از سرمايه هاي كشور هستند و به اين خاطر سازمان بازرسي را يك نعمت، دستگاه توانمند و انبوه كارشناس و زبده براي كشور مي دانم. اميدوارم با حضور آقاي سراج اين موضوع به بلوغ كامل خود نائل شود.
 
تمام ظرفيت خود را به كار مي گيرم تا مردم به حقوق خود دست پيدا كنند

وزير دادگستري همچنين خاطرنشان كرد: بنده امروز به عنوان وزير دادگستري انتخاب شدم. اميد دارم سرباز خوبي قوه قضائيه درون دولت باشد. اميد دارم ارتباطات اين حوزه را تقويت كنم. سعي مي كنم تمام ظرفيت خود را بذل كنم تا عدالت اجرا شود و مردم عزيزمان به حقوق خود دست پيدا كنند. من به عنوان يك كارگزار دستگاه قضايي سعي مي كنم خدمتگزار بوده و براي سازمان بازرسي هم نقش مكمل را درون دولت ايفا كنم.
 
دولت تدبير و اميد به اجراي قانون حساس است

پورمحمدي همچنين راجع به دولت تدبير و اميد ابراز خوشبيني كرد و گفت: طي مدتي كه به عنوان وزير دادگستري در جلسات و جمع هاي دولت يازدهم حضور پيدا كردم رويكردهاي خوبي از دولت شاهدم؛ حساسيت به اجراي قانون، برنامه، نظم و ممانعت از بي انظباطي و برخورد با اسراف بيت المال از جمله رويكردهاي مناسب دولت است كه مرا خوشبين كرده است.

رئيس سابق سازمان بازرسي كل كشور همچنين در خصوص آشنايي اش با سراج خاطرنشان كرد: بنده از قديم در دادسرا با آقاي سراج ارتباط داشتم تا امروز كه با كوله باري از تجربه، توانايي، تلاش و تحرك وارد سازمان بازرسي شده اند كه اميدوارم با همكاري مديران و كارشناسان سازمان بازرسي شاهد گام هاي كاملا بلند تري در سازمان بازرسي شويم. اميدواريم اين راه با جديت و سلامت بيشتر ادامه پيدا كند.

پورمحمدي پايان بخش سخنان خود به غزلي از حافظ اختصاص داد و گفت: اميدوارم خداوند عزت و سعادت، توكل، اعتماد به نفس، حس ظن و حسن نيت، روحيه تقوا و خداترسي را در ما زنده كند و عشق به خدمت، عشق به تلاش و عشق به تعالي و اعتلاي كشور را در دل ما زنده كند و به يك امر مقدس براي همه تبديل كند. 

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: