آلبوم تصاویر
در آینه رسانه ها
کد خبر: ۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
print
send
حجت‌الاسلام و المسلمین پورممحمدی:
وزیر دادگستری گفت: اگر روابط اجتماعي، اداري و مناسبات امنيتي براساس محبت دوسويه تنظيم شود اين حركت ماندگار و كم‌هزينه مي‌شود و حتي مقاومت‌ها و حساسيت‌هاي مقابل از بين مي‌رود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حجت السلام والمسلمين پورمحمدي؛ وزیر دادگستری در اولين گردهمايي فرماندهان و كاركنان يگان حفاظت سازمان‌هاي دولتي، پليس راه‌آهن و پليس فرودگاه‌هاي كشور (14 مهر 1392) با اشاره به جايگاه و نقش ممتاز نيروي انتظامي در قوام و سامان كشور گفت: امنيت اجتماعي، مسئول مقتدر و پرتلاشي پيدا كرده و نيروي انتظامي امروز مسلط به ابزار و ادبيات روز و ساختار متناسب با نيازهاي جامعه شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدي ادامه داد: امام صادق(ع) مي‌فرمايد سه شاخصه هست كه همه به آن احتياج دارند و هيچ‌كس از آن ناگزير نيست؛ اولين شاخصه امنيت است كه جامعه بدون امنيت معناي زندگي و جايگاه انساني را نمي‌فهمد. انساني كه در آشوب زندگي مي‌كند نمي‌تواند راحت به زندگي و اشتغال بپردازد. اساس بهره‌وري جامعه با امنيت است.

وي به دومين شاخصه موردنظر امام صادق یعنی عدالت اشاره کرد و گفت: بدون نظام عادلانه باز هم زندگي بي‌معني است و انسان به خواسته‌هاي خود دست نخواهد يافت. عدالت زماني محقق و جاري مي‌شود كه امنيت هم محقق شده باشد. حضرت علي (ع) فرمودند «مردم قبل از عدالت امنيت مي‌خواهند». سومين شاخصه نيز فراواني، تمتع و امكانات است. امروز جامعه خوب و كامل بر پايه دو اصل پيشرفت و توسعه و عدالت استوار است و رهبر معظم انقلاب هم فرمودند دهه فعلي دهه پيشرفت و عدالت است.

وزیر دادگستری با بيان اينكه به فرموده امام جواد (ع) انصاف در روابط، دلسوزي در سختي‌ها، پرهيز در تكبر در رفتار سه راه جلب محبت است، گفت: براي موفقيت در ماموريت‌ها بايد با محبت رفتار كنيم، يگان‌هاي حفاظت با حجم بالاي ارتباطات مردمي روبه‌رو هستند كه بايد با همه مخاطبان حتي با كساني كه بعضا در حوزه‌هايي مثل محيط زيست آسيب وارد مي‌كنند با محبت و نرمي برخورد كنيم.

وزير دادگستري خاطرنشان كرد: خوشبختانه ايران از لحاظ امنيتي در جايگاه قوي واستواري قرار دارد، كه اين جايگاه به راحتي به دست نيامده است. امنيت جزء نعمت‌هايي هست كه خداوند براي آن بر جامعه منت مي‌گذارد.

وي گفت: براي اينكه جامعه به سمت پيشرفت و توسعه حركت كند بايد داراي امنيت باشيم و نقش توليدكنندگان امنيت در اين زمينه كاملاً مشخص است.

پورمحمدي با بيان اينكه امنيت زبان سخت و خشني دارد، خاطرنشان كرد: اما اگر روابط اجتماعي، اداري و مناسبات امنيتي براساس محبت دوسويه تنظيم شود اين حركت ماندگار و كم‌هزينه مي‌شود و حتي مقاومت‌ها و حساسيت‌هاي مقابل از بين مي‌رود.

وزير دادگستري با بيان اينكه نگاه دولت در اين عرصه اهميت دارد، افزود: كشور بايد در فضاي مطلوب اداره شود، ما دوستان و دشمنان فراواني داريم. دوستان فدايي، جان‌نثار و همراه در سختي‌ها كه با ما آرمان‌هاي متعالي و مشتركي دارند. دوستاني داريم كه با ما پيمان بر خون دارند و تا بي‌نهايت با ما ماندگار هستند.

وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران به دليل پيروي راه اهل‌بيت و امير المومنين (ع) در جايگاه والايي قرار گرفته و در كنار دوستان فراواني كه داريم، دشمنان سرسختي هم مقابل ما قرار دارند. رسالت بزرگي داريم و براي دفاع از حق در برابر دشمنان اسلام بايد رسالت خود را انجام دهيم. ما بايد از حقوق بشر واقعي دفاع كنيم نه حقوق بشري كه عده‌اي به دروغ مدعي آن هستند.

پورمحمدي با تاكيد بر بهره‌وري از نيروها با بهترين شكل ممكن و كاهش آسيب‌ها خاطرنشان كرد: در برخي مسائل نيازمند بازنگري هستيم، دولت جديد فصل جديدي را هم در مديريت كشور آغاز كرده و در اين زمينه نگاه تخصصي دارد. بايد توجه كرد كه با نگاه سطحي نمي‌توان مديريت كرد.

وزير دادگستري با بيان اينكه دولت به تنهايي نمي‌تواند كشور را مديريت كند، گفت: بايد از ظرفيت‌هاي مردمي استفاده كرده و مسئوليت‌ها را به مردم واگذار كرد. برخي از مولفه‌هاي امنيت در حال واگذاري است.

پورمحمدي ادامه داد: در حال حاضر دولت پرهزينه اداره مي‌شود و با منابع موجود اداره كشور ممكن نيست و هزينه‌ها بايد كاهش يابد.

وي با بيان اينكه بايد از فضاي شعار و تظاهر و ماجراجويي در اداره كشور پرهيز كرد، گفت: حتما بايد اصول انقلاب و آرمان‌ها مورد توجه قرار گيرد و حفاظت شود، رويكرد آرمانگرايانه، واقع‌گرا و اخلاق‌مدارانه از اصول ماست و بايد انجام شود.

پورمحمدي افزود: خوشبختانه اين فصل نوين در مناسبات بين‌المللي هم ديده مي‌شود و دولت با اين نگاه پا در عرصه سخت بين‌المللي گذاشته است. دشمنان قطعا به راحتي دست از دشمني بر نمي‌دارند زيرا از منافع خود دست برنمي‌دارند.

وی همچنین عنوان کرد: يك رژيم نامشروع غيرمردمي را حدود يك قرن پيش در منطقه كاشته‌اند و حدود 80 سال قبل از آن هم برايش زمينه‌سازي كرده‌اند و به اين راحتي دست برنمي‌دارند. چند روز پيش يكي از مسئولان آمريكايي گفت «اگر اسرائيل هم نبود ما براي حفظ منافع خود بايد اسرائيل را ايجاد مي‌كرديم».

وزير دادگستري گفت: اما اين حركت آگاهانه، جسورانه و مبتكرانه در روابط بين‌الملل عملا كار را به جايي رساند كه يك رسانه بزرگ غربي رئيس اين رژيم را به گرگ تنها تعبير كرد، اگر هوشمندانه عمل كنيم خدا هم عنايت خود را شامل حال ما مي‌كند و ما را از مشكلات عبور مي‌دهد. البته اين مسير سنگلاخ هم دارد و ممكن است زمين بخوريم. همانطور كه ديروز هم رهبر معظم انقلاب در بيانات مبسوط خود جهت‌گيري كلي را مورد حمايت قرار دادند.

پورمحمدي در پايان گفت: اميدوارم با اين رويكردي كه به تازگي اتفاق افتاد كشور و ملت ما به اهداف بلند و والاي خود نايل شوند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: