آلبوم تصاویر
در آینه رسانه ها
کد خبر: ۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۰
print
send
حجت‌الاسلام‌ و المسلمين پورمحمدي در نخستين اقدام؛
وزير دادگستري، در نخستين اقدام خود به همراه رييس سازمان زندان‌ها و مدير كل زندان‌هاي استان تهران از مجتمع ندامتگاهي تهران بزرگ و اردوگاه بازپروري و كاردرماني فشافويه بازديد كرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی؛ وزير دادگستري، (31 مرداد 1392) در نخستين اقدام خود به همراه اسماعيلي رييس سازمان زندان‌ها و سليماني مدير كل زندان‌هاي استان تهران از مجتمع ندامتگاهي تهران بزرگ و اردوگاه بازپروري و كاردرماني فشافويه بازديد كرد.

حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي در نخستين بازديد ميداني خود از مجتمع ندامتگاهي تهران بزرگ و اردوگاه بازپروري و كاردرماني فشافويه گفت: خوشبختانه در اين خصوص طرح‌هاي زيادي در دست اقدام است.

وي گفت: هم اكنون، سازمان زندان‌ها منابع مالي محدودي دارد و من وظيفه دارم تا موضوع را در دولت پيگيري و منابع مورد نياز را تأمين كنم.

وزير دادگستري افزود: در دو سال گذشته منابع مالي خوبي پيش بيني شده اما اختصاص نيافته است كه براي افزايش آن تلاش مي‌شود تا مشكل جابجايي زندان‌ها حل شود.

پورمحمدي با بيان اينكه هم اكنون 220 هزار زنداني در سراسر كشور داريم، گفت: ظرفيت اسمي ندامتگاه ها 115 هزار نفر است از اين رو بايد مكان‌هاي ديگري ساخته شود.

وزير دادگستري همچنين گفت: مسئله زندان و زندانباني، از مسائل مهم سلامت اجتماعي است و بزهكاران بايد در محيط هاي خوب تربيت و حقوق انساني آنان رعايت شود تا با شرايط بهتري به جامعه بازگردند.

وي با بيان اينكه ندامتگاه تهران بزرگ، مجموعه اي بسيار بزرگ با امكانات مناسب براي نگهداري زندانيان و مددجويان است، گفت: در اين مجموعه مطالعات خوبي براي طبقه بندي زندانيان، امور رفاهي آنان و امكانات آموزشي و بازسازي جدي و روحي مددجويان فراهم شده است.

پورمحمدي با اشاره به اينكه مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ، بزرگترين مجموعه بازداشتگاهي است، افزود: در اين مجموعه، امكانات وسيعي از جمله كارگاههاي بزرگ پيش بيني شده است.

وي ادامه داد: ندامتگاه تهران بزرگ مجموعه اي رضايت بخش است و چنانچه ساير ندامتگاه ها چنين فضايي داشته باشند مي‌توان شاهد كاهش بزهكاري و همچنين تربيت و سالم سازي بزهكاران بود.

پورمحمدي در خصوص بهره برداري كامل ندامتگاه مركزي تهران بزرگ نيز گفت: اين مجموعه حدود 12 سال پيش آغاز شده است اما به علت كمبود منابع مالي پيشرفتي نداشته و حدود سه سال است كه به طور جدي ساخت و ساز در آن انجام و هم اكنون نيز سه فاز آن تكميل شده است.

وزير دادگستري افزود: اردوگاه كاردرماني فشافويه نيز كه مربوط به زندانيان مواد مخدري است هم اكنون در حال تكميل است و اين دو مجموعه قابليت نگهداري 20 هزار زنداني را خواهد داشت.

پورمحمدي با اشاره به اینکه قرار است زندانيان قزل حصار هم به اين مجموعه منتقل شود، افزود: زندان‌ها مشكلات زيادي دارد و هنوز مجموعه زندان‌ها براي تعداد زنداني‌ها كافي نيست.

وزير دادگستري درباره علت افزايش زندانيان در كشور گفت: در كشور ما برخي از جرايم از جمله مواد مخدر هم محكوميت دارد و هم زنداني، اما در اين موارد خيلي از كشورها محكوميتي ندارند.

پورمحمدي در اين بازديد ضمن سركشي به برخي از واحدهاي درماني و بهداشتي اين مجتمع، با تعدادي از مددجويان اين مركز كاردرماني از نزديك ديدار و گفتگو كرد.

در پايان اين بازديد، نماز ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدي وزير دادگستري و با حضور مددجويان اين مركز برگزار شد.

انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: