آلبوم تصاویر
در آینه رسانه ها
کد خبر: ۲۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۵
print
send
به‌منظور همكاري در فرآيند نظارت بر فعاليت‌هاي حوزه مديريت شهري صورت گرفت؛
حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي كل كشور و مهدي چمران رئيس شوراي عالي استان‌ها تفاهم‌نامه همكاري امضا كردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی به نقل از روابط‌عمومي سازمان بازرسي كل كشور؛ امروز (31 تیر 1392) به‌منظور همكاري در فرآيند نظارت بر فعاليت‌هاي حوزه مديريت شهري و تقويت بنياد اين مديريت، تفاهم‌نامه همكاري ميان رؤساي سازمان بازرسي كل كشور و شوراي عالي استان‌ها(به نمايندگي از شوراهاي اسلامي سراسر كشور) در چهار ماده به امضاي طرفين رسيد.

در بخش‌هايي از اين تفاهم‌نامه آمده است: به‌منظور اطلاع سازمان بازرسي كل كشور، يك نسخه از تصوير مصوبات شوراي اسلامي شهرهاي مراكز استان‌ها و شهرهاي بالاي 100 هزار نفر جمعيت، همزمان با ارسال به فرمانداري‌ها توسط شوراهاي اسلامي مربوط، به سازمان بازرسي كل كشور ارسال مي‌شود.

همچنين اعضاي شوراي اسلامي شهرها و سازمان بازرسي كل كشور به‌منظور حل و فصل مشكلات مديريت شهري و اتخاذ تدابير لازم و برگزاري دوره‌هاي آموزشي قوانين و مقررات اقدام به نشست‌هاي ادواري و تشكيل كارگروه‌هاي مشترك خواهند كرد.

همكاري متقابل شوراهاي اسلامي با سازمان بازرسي كل كشور در نظارت جامع و موثر بر عملكرد شهرداري‌ها و دهياري‌ها، بررسي عملكرد شوراهاي اسلامي توسط هيئت‌هاي بازرسي، بهره‌گيري سازمان بازرسي كل كشور از نظرات مشورتي شوراي عالي استان‌ها در رسيدگي به پرونده‌هاي مطرح‌شده ناظر بر عملكرد شوراهاي اسلامي شهرها و روستاها و همكاري متقابل در آسيب‌شناسي قوانين و مقررات در حوزه شوراهاي اسلامي توسط سازمان بازرسي كل كشور و ارائه به شوراي عالي استان‌ها براي طي مراحل قانوني از ديگر مفاد اين تفاهم‌نامه است.

گفتني است، به‌منظور اجراي مفاد تفاهم‌نامه، شورايي مركب از معاون اجرايي و اداري شوراي عالي استان‌ها و بازرس كل وزارت كشور و شهرداري‌ها با حضور كارشناسان متخصص و مجرب طرفين، مسئوليت برنامه‌ريزي و نظارت بر روند اجراي تفاهم‌نامه را بر عهده خواهند داشت.

همچنين در هر يك از استان‌ها شورايي مركب از بازرس‌كل استان و يكي از معاونين بازرسي، رئيس‌شوراي اسلامي استان و رئيس شوراي شهر مركز استان مسئوليت اجراي تفاهم‌نامه را بر عهده خواهند داشت.

انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: