آلبوم تصاویر
در آینه رسانه ها
کد خبر: ۲۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۱
print
send
بازرس کل کشور:
حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدي، با انتقاد از برخوردهاي بعضاً با تعابير ناروا از دستگاه‌هاي نظارتي گفت: اينكه رئيس دستگاه اجرايي در گزارشي كه نزد رهبري ارائه كرد مشكلات كشور را ناشي از برخورد دستگاه‌هاي نظارتي عنوان كند اقدامي ناروا و دور از انصاف است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدي؛ رئیس سازمان بازرسی کل کشور امروز (31 تیر 1392) در مراسم امضاي تفاهم‌نامه همكاري ميان سازمان بازرسي كل كشور و شوراي عالي استان‌ها گفت: شوراها و مديريت شهري ركن مهم كشور براي پيشرفت، رفاه و رفع نيازهاي اجتماعي و مدني در حوزه شهرها و روستاها هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی با اشاره به سپري شدن 3 دوره از فعاليت‌ شوراها افزود: فعاليت‌هاي شوراها را در طي اين سه دوره، ارزنده و مثبت ارزيابي مي‌كنيم.

وي همچنین تصريح كرد: شوراها بزرگ‌ترين حوزه مديريتي و خدماتي اداري كشور هستند و بيشترين مأموريت را در بين دستگاه‌هاي كشور دارد. شوراها هم از جهت كميت و هم از جهت گستردگي مأموريت، وسيع‌ترين حوزه مديريتي و مأموريتي كشور هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدي بر حمايت از نهال نوپاي شوراهاي اسلامي تأكيد كرد و گفت: همكاري بين شوراي عالي استان‌ها به نمايندگي شوراهاي اسلامي با سازمان بازرسي كل كشور اتفاق مباركي است و اين را ناشي از بلوغ و هوشمندي مجموعه شوراها و شوراي عالي استان‌ها مي‌دانيم. وي ادامه داد: هر مجموعه‌اي كه در جهت آشنايي با قوانين و اجراي صحيح آن و در راستاي پاسخگويي قدم بردارد حاكي از توانمندي آن مجموعه است.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور مديريت را بدون نظارت و ارزيابي، ناكارآمد دانست و خاطرنشان كرد: مهم‌ترين ارزيابي، ارزيابي درون تشكيلاتي است و اين نظارت‌هاي درون تشكيلاتي بايد تقويت شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدي با اشاره به حضور مهندس چمران در سومين دوره شوراي اسلامي شهر تهران و رئيس شوراي عالي استان‌ها گفت: آقاي مهندس چمران اين دوره را كاملاً مثبت سپري كردند و ارزيابي ما به‌عنوان سازمان بازرسي از اين فعاليت‌ها، مثبت است و تشكر مي‌كنيم.

وي ادامه داد: پايان دوره سوم شوراها همراه است با تقويت تفكر نظارت درون‌سازماني در شوراها و هماهنگي با نظارت برون‌سازماني و اين نشانه هوشمندي است.

حجت‌الاسلام پورمحمدي در ادامه سخنان خود به پايان يافتن دوره فعاليت دولت‌هاي نهم و دهم و آغاز فعاليت دولت يازدهم اشاره كرد و گفت: انتظار ما اين است كه همين رويكرد را از نظام اداري كشور مشاهده كنيم اما متأسفانه در اين حوزه بازخورد متفاوتي مي‌بينيم و بيشترين گله‌گزاري در اين چند ماه اخير را كه متأسفانه با تعابير ناروا همراه بوده از دستگاه‌هاي نظارتي به‌خصوص سازمان بازرسي كل كشور ديديم و اين را براي مديريت اجرايي كشور جالب نمي‌دانيم.

وی ادامه داد: متأسفانه در آخرين گفتگو و گزارش كه رئيس دستگاه اجرايي نزد رهبري ارائه داد مشكلات كشور را ناشي از افول اقتصادي جهان، تحريم‌ها و برخورد دستگاه‌هاي نظارتي عنوان كرد و اينها را منشأ ايجاد مشكل دانست. اينكه مشكلات كشور را طي گزارشي ناشي از برخورد دستگاه‌هاي نظارتي عنوان كنند حتماً اين گزارش، گزارش ناروا، غلط و خارج از انصاف است و بايد تأسف خورد كه در اين عرصه با چنين برخوردهاي نامناسبي مواجه‌ايم.

وي ادامه داد: دولت محترم خيلي زحمت كشيد اما اين نوع برخورد و قضاوت به تعبير قرآن باعث حبط اعمال مي‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدي با بيان اينكه جامعه را بايد با تفاهم و گذشت به پيش برد تصريح كرد: قرار نيست در پايان دوره به بيان اشكالات و كاستي‌ها بپردازيم و الا يك گزارش مفصل در خصوص فعاليت‌ها، كاستي‌ها و آمار ارائه‌شده مي‌داديم تا برخي از واقعيت‌ها روشن شود.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور در پايان، آمادگي اين سازمان را براي همكاري با ساير دستگاه‌ها اعلام كرد.
 

 مهندس چمران: بازرسي‌ از شهرداري‌‌هاي كشور براي ما بسيار مفيد بود/نتيجه خوبي از اين بازرسي‌ها گرفتيم

پيش از سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدي، مهندس مهدی چمران رئيس شوراي عالي استان‌ها طي سخناني اظهار داشت: بازرسي‌هايي كه سازمان بازرسي از شهرداري‌هاي كشور داشته براي ما بسيار مفيد بود و توانستيم از اين بازرسي‌ها نتيجه خوبي بگيريم.

رئيس شوراي عالي استان‌ها افزود: اگر اين نظارت را بر شهرداري‌ها و شوراهاي اسلامي شهرها دقيق‌تر داشته باشيم از بسياري از كارهاي خلاف قانون مي‌توان مطلع شد و پيشگيري كرد.


اميري‌اصفهاني: شوراهاي اسلامي اشراف بيشتري به وظايفشان داشته باشند

در ادامه اين جلسه، اميري اصفهاني معاون سياسي و قضايي سازمان بازرسي كل كشور در سخناني اظهار داشت: شوراهاي اسلامي در ساز و كار فعاليت‌هايشان نقش حاكميتي غيرقابل انكاري دارند.

امیری‌اصفهاني با اشاره به وظايف قانوني سازمان بازرسي كل كشور افزود: سازمان بازرسي براساس وظيفه قانوني بر دستگاه‌هاي مختلفي نظارت دارد كه يكي از اين دستگاه‌ها شوراهاي اسلامي و شهرداري‌ها هستند.
 
معاون سازمان بازرسي تصريح كرد: در نظارت و بازرسي‌هاي سال هاي گذشته مواردي را مشاهده كرديم كه دلالت داشت بر اينكه هم شوراهاي اسلامي بايد بيشتر به وظايفشان اشراف داشته باشند و هم سازمان بازرسي ارتباط بيشتري با شوراها داشته باشند.

وی در خصوص امضاي تفاهم‌نامه همكاري بين شوراي عالي استان‌ها به نمايندگي از شوراهاي اسلامي و سازمان بازرسي كل كشور گفت: بعضاً به دليل تنظيم نبودن روابط شوراها و بازرسي، تنش‌هايي ايجاد مي‌شد و اين تفاهم‌نامه فصل همكاري مشتركي را بين شوراها و بازرسي فراهم مي‌كند.

انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: