آلبوم تصاویر
در آینه رسانه ها
کد خبر: ۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۲:۲۸
print
send
شهیدان بهشتي‌ و‌ قدوسي، ‌در مدرسه حقانی، بر مفهوم «کادرسازی» برای انقلاب، تأکید بسیار داشتند و می‌گفتند نبايد چند شعار و حركت‌ رفورمي‌ و ظاهري‌ سبب‌ بشود‌ كانون‌ كادرسازي‌ حقانی تعطیل شود.
‌شهیدان  بهشتي‌ و‌ قدوسي، ‌در مدرسه حقانی، بر مفهوم «کادرسازی» برای انقلاب، تأکید بسیار داشتند و می‌گفتند نبايد چند شعار و حركت‌ رفورمي‌ و ظاهري‌ سبب‌ بشود‌ كانون‌ كادرسازي‌ حقانی تعطیل شود.

گویا حقانی از همان ابتدا برای‌ تربيت‌ مدیران انقلاب‌ پی‌ریزی شده‌ بود. این، همان نکته‌ای است که برخی، به طعن و برای اشاره به شخصیت گروه خاصی از مدیران نظام اسلامی، آنان را «دانش آموخته مدرسه حقانی» می نامند!

در اینجا دوست دارم فقط به قصد پاسداشت مؤسسان فرهیخته و کاردان مدرسه حقانی، بگویم من‌‌ در 19 سالگی‌ دادستان‌ انقلاب‌ در مسجد سليمان‌ شدم‌. آن روزها من ‌جوان‌ترين‌ دادستان‌ و مقام‌ قضايي‌ كشور بودم‌. این، نشان دوراندیشی آن بزرگان بود که امثال‌ بنده‌ را به گونه اي‌ تربیت کردند‌ که بتوانیم چنین مسئولیت‌هایی را برعهده بگیریم.

همچنین به یاد دارم روزي‌ مرحوم‌‌ شهید قدوسي‌ ما را جمع‌ كرد و ‌گفت: «خب،‌ اگر فردا اين‌ حكومت‌ را به‌ دست‌ شما دادند، چه طور مي‌خواهيد آن را اداره‌ كنيد؟» ما آن‌‌ زمان، معنای اين‌ حرف‌ را نفهميديم، اما چه بسا سال ها بعد پی بردیم که چنان پرسشی فقط می توانست از زبان یک انقلابي‌ هوشمند و استراتژیست مسلط‌ به‌ تحولات‌ سياسي‌ جهان‌ و كشور شنیده شود.

این سخنان، زمانی از یک عمامه به سر شنیده می شد که حتی برخی خودی ها، در اشاره به نظم و نظام حوزه، از «نظم در بی نظمی» می گفتند. رحمه الله علیه رحمه واسعه.

نام:
ایمیل:
* نظر: