آلبوم تصاویر
در آینه رسانه ها
کد خبر: ۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۷
print
send
در راستای دیدار جبهه ایستادگی با کاندیداهای مطرح در صحنه انتخابات ریاست جمهوری آتی، شورای عالی جبهه ایستادگی با حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، در راستای دیدار جبهه ایستادگی با کاندیداهای مطرح در صحنه انتخابات ریاست جمهوری آتی، شورای عالی جبهه ایستادگی (5 اسفند 1391) با حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام حبیبی دبیر کل جبهه ایستادگی ضمن برشمردن بخشی از فعالیتهای جبهه ایستادگی از ابتدای تاسیس تا کنون افزود: اهم  تلاش جبهه ایستادگی در این دوسال مبتنی بر حمایت از آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی و ایجاد نشاط در فضای سیاسی کشور بوده که خوشبختانه  ثمره این تلاشها در انتخابات مجلس به بار نشست.

حجت الاسلام حبیبی ادامه داد: جبهه ایستادگی همچون انتخابات مجلس با تمام تلاش سعی خواهد کرد که در انتخابات پیش رو نیز به نوبه خود سهمی در ایجاد فضای سالم رقابت با نشاط و مشارکت حداکثری داشته باشد. همچنین در این مقطع حساس همه کسانی که موثر هستند باید با تمام توان در صحنه حضور یابند.

دبیر کل جبهه ایستادگی افزود: با توجه به حساسیت وضعیت کشور، کسانی که به عنوان کاندیدا در صحنه حضور می یابند علاوه بر احساس تکلیفی که دارند باید قابلبت و توان مدیریت کشور را نیز داشته باشند. لذا جبهه ایستادگی تصمیم دارد با کسانی که اولا احساس تکلیف کرده و حضور یافته اند و ثانیا قابلبت و توان اداره کشور را دارند وارد مذاکره شده و به بررسی و ارزیابی کاندیداها و فضای انتخابات بپردازد.

در ادامه رئوفیان رئیس ستاد انتخابات جبهه ایستادگی گفت: دلیل دیدارهای جبهه ایستادگی با نامزدهای انتخابات 92 این است که  افرادی که در این دوره که سخت ترین مقطع کشور بعد از پیروزی انقلاب است باید آنچنان ظرفیت و توانایی داشته باشند که بتوانند به بهترین نحو کشور را مدیریت کنند.

رئوفیان در ادامه خطاب به حجت الاسلام پورمحمدی گفت: جنابعالی نیز با توجه به این شرایط این توانایی را در خود دیده اید که بتوانید در این شرایط سکاندار مدیریت کشور باشید و جبهه ایستادگی نیز با این هدف دیدار و گفتگو با نامزدها را در دستور کار خود قرار داده که بتواند این مسائل را بر اساس جدول شاخصهایی که تهییه کرده ارزیابی و تبیین کند.

رئوفیان ادامه داد: جبهه ایستادگی 3 کاندیدا را بر اساس الویت انتخاب می کند و در دیداری که با آقای محسن رضایی داشته ایم و با ارزیابی برنامه و عملکرد ایشان به این نتیجه رسیده ایم که ایشان الویت اول ما هستند و برای الویتهای بعدی نیز در حال بررسی و رایزنی با دیگر کاندیداها هستیم.

رئیس ستاد انتخابات جبهه ایستادگی در ادامه افزود: به دلایلی ممکن است که الویت اول ما تا پایان رقابتها در صحنه حضور نداشته باشد یا انتخابات به مرحله دوم کشیده شود و طبیعی است که یک جریان اثرگذار نباید در هیچ شرایطی بلاتکلیف باشد و بلافاصله باید بتواند گزینه دیگر خود را معرفی و حمایت کند.

در ادامه این دیدار کنعانی مقدم رئیس کمیته سیاسی جبهه ایستادگی گفت: در این شرایط مطالبات مردم مشخص است و سوالاتی هم که از سوی عموم مردم درباره نامزدهای انتخابات مطرح می شود نیز به طرق مختلف به دست ما می رسد که ما 20 سوال از این سوالات به صورت کلی جمع بندی کرده ایم که برای پاسخ در اختیار کاندیداهای احتمالی قرار می دهیم.

کنعانی مقدم ادامه داد: چند مورد از مهمترین این سوالها به این صورت هستند یک: ساختار نظام ریاستی یا پارلمانی کدام برای کشور موثرتر است دو: سیاست خارجی ما در قبال صهیونیزم و آمریکا را چگونه تبیین میکنید سه: در بحث هماهنگی قوا آیا نگاه ارشادی دارید به دستورات رهبری یا اینکه حکم حکومتی می دانید نسبت به  ولایت فقیه و جایگاه ان چه نظراتی دارید.چهار: نقش روحانیت را در مدیریت کشور چگونه می بینید و آیا رئیس جمهور روحانی باشد بهتر است یا غیرروحانی پنج: چه راهکاری برای مقابله با فتنه و انحراف دارید. ششم اینکه در انتهابات تا آخر هستید و یا ممکن است به نفع گروه یا شخصی کنار بروید و آخر اینکه با چه جناح و حزب و ائتلافی در انتخابات حضور دارید  و بقیه سوالها هم کتبی در اختار جنابعالی قرار دارد.

در ادامه بهنام ملکی با ارائه مواردی از مشکلات و مسائل اقتصادی که کشور با انها روبروست، از حجت الاسلام پورمحمدی خواست برای این مشکلات راهکار ارائه دهد. ملکی این مشکلات را اینگونه برشمرد: روشن نبودن استراتژی تولید در کشور، وجود فساد اداری و بروکراسی عریض و طویل، گسترش بی رویه کلانشهرها، عدم اجرای قوانین، بی توجهی به آمایش سرزمین، بودجه نویسی سیاسی، صادرات سنتی، تحریمهای اقتصادی از جمله مسائلی است که کشور با انها روبروست.

در ادامه این دیدار "حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی" با تشکر از جبهه ایستادگی که ثمره تشکیل آن ایجاد نشاط در فضای کشور بوده اظهار امیدواری کرد که این تلاشها در اینده نیز ادامه یابد.

پورمحمدی در ادامه با اظهار اشتیاق خود جهت حضور در مجموعه جبهه ایستادگی و ارتباط با دوستان اصولگرای این مجموعه افزود: تشکر می کنم که دوستان این توفیق را برای بنده به وجود آوردند و با توضیحاتی که دوستان دادند ابهاماتی که در ذهن بنده بود برطرف شد.

رئیس سازمان بازرسی کشور افزود: با توجه به تاکید دوستان شرایط کشور شرایط سختی است و کشور با موانع متعددی روبرو است چه در زمینه های داخلی و چه خارجی. با توجه به این شرایط تکلیف مشخصی است که عافیت طلبی کنار گذاشته شود و هر کس در خود توان مقابله با این مشکلات را دارد باید به عرصه بیاید.

کاندیدای احتمالی انتخابات 92 در ادامه گفت: ناهمواری ها و مشکلات آینده باعث می شود که دولت آینده ماه عسلی نداشته باشد و از بدو تشکیل درگیر حل مشکلات و برطرف کردن موانع شود برخلاف دولت احمدی نژاد که 3 سال ماه عسل داشت و کشور با شرایط ممتازی در آن زمان روبرو بود.

حجت الاسلام پورمحمدی افزود: اما در این مقطع علاوه بر مطالبات فزاینده، دولت آینده درگیر مسائلی چون بیکاری تورم بدهی های انبوه و همچنین مسائلی چون پرداخت یارانه ماهانه و ... خواهد بود.

عضو جامعه روحانیت در ادامه تصریح کرد: ولی مردم ما همیشه در میدانهای سخت نشان داده اند که از پس مشکلات بزرگ بر می آیند و کسی هم که احساس مسئولیت می کند که باید در صحنه حضور یابد باید به خرد جمی و اراده مردمی برای حل مشکلات باور داشته باشد که تنها راه حل عبور از مشکلات و موانع، حضور مردم و تکیه به پشتوانه آنهاست در نتیجه کسی که قدرت همراه کردن توده مردم و ایجاد عمل جمعی و تحمل مشارکت جمعی دارد باید در صحنه حضور یابد.

پورمحمدی در ادامه در پاسخ به سوال موثر بودن ساختار پارلمانی یا ریاستی گفت: ساختار پارلمانی در فضای کنونی جامعه به هیچ وجه موثر نیست زیرا این ساختار مستلزم ایجاد جامعه مدنی منظم و متشکل از ساختارهای حزبی قوی و نظامند است و در کشور ماهنوز این شرایط موجود نیست.

وی در ارتباط با بحث اصول سیاست خارجی و ارتباط با آمریکا گفت: هویت نظام جمهوری اسلامی استکبار ستیزی است و این قوت نظام است که با امریکا و اسرائیل در جدال باشد اسرائیل که دشمن ماست و تکلیفش مشخص است اما درباره امریکا ما باید در وضعیت زرد باشیم و نه تنشها را افزایش بدهیم و نه کاهش و یک نظم در رویکردمان به وجود آوریم برخلاف دولت احمدی نژاد که این نظم را با مواضع افراطی به هم زد و ما با چالش روبرو شدیم که باید تلاش کنیم از این ائتلافی که برعلیه ما به وجود آمده رهایی پیدا کنیم.

حجت الاسلام پورمحمدی درادامه تصریح کرد: ما رهبری را ناظم و حاکم نظام می دانیم و اسلامیت و مقبولیت نظام ما رهبری است. قانون اساسی جایگاه رهبری را شفاف و صریح بیان کرده و بقیه قوا باید طبق قوانین در ارتباط با رهبری عمل کنند که در قانون اساسی به صورت مشخص است و کسی نمی تواند برای خود تفسیر کند رهبری هم در این زمینه حداقلی رفتار کرده اند و دخالت نمی کنند.

وی افزود: در بحث نقش روحانیت باید بگویم که مدیریت روحانیت در جمهوری اسلامی موفقیت آمیز بوده است از بدو انقلاب اسلامی تا عرصه های دیگر نظام جمهوری اسلامی، روحانیت با هماهنگی و تلاش هوششمندانه ثمرات فراوانی برای کشور و انقلاب داشته اند که انصافا توقعاتشان هم حداقلی بوده است که این همکاری و هماهنگی را می توان در عملکرد مراجع و هماهنگیشان با رهبری نظام دید .

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: روحانیت در حوزه مدیریتی دیدگاه باز دارند و چه بسا که از ابتدا تربیت مدیریتی در حوزه ها داشته اند و فنون ارتباط با مردم را به خوبی فرا گرفته اند و این نکته مثبت این قشر اصلی و اثرگذار انقلاب اسلامی هست.

رئیس سازمان بازرسی کشور در ارتباط با بحث مبارزه با فتنه و انحراف گفت: مقابله با فتنه از نظر بنده دو مرحله و راهکار دقیق را باید در پیش گرفته اول عملیات تبلیغی و تبیینی که با ایجاد فضای گفتگوی شفاف و دقیق و مواجه سیاسی مخققق می شود و افکار عمومی را واکسینه می کند دومین مرحله اجرا و اعمال صحیح قانون است که جلوی حرکتهای هنجارشکن در جامعه گرفته شود.

در بحث جریان انحراف هم باید فقط با بعد تبلیغی و تبیینی با آن مقابله کرد و ما یک مقدار کم کاری تبلیغی داریم و بحث انحراف هم با انچه به عنوان یک برچسب در دولت داریم نیست بلکه افراطی گری هایی هم که در جامعه دارد شکل می گیرد به انواع مختلف انحراف هستند.
حجت الاسلام پورمحمدی در ادامه با اعلام اینکه اگر در انتخابات حضور یابد کنار نخواهد رفت گفت: بنده اصولگرا هستم و به شاکله اصولگرایی و جریان آن اعتقاد راسخ دارم و سازوکارهای ائتلافی نیز باید بر اساس اجماع و توافق ایجاد شوند البته اگر اصولگرایی رقیب جدی نداشته باشد الزامی به شکل گیری ائتلاف وجود ندارد.

رئیس سازمان بازرسی کشور با ورود به مباحث اقتصادی گفت: در بحثهای خلا قانونی و نداشتن استراتژی باید بگویم که ما انواع قانون و برنامه اقتصادی را در کشور داریم اما متاسفانه بنای بر عمل نداریم و یکی از مهمترین راهکارهای حل مشکلات اقتصادی ما ضعف اجرای قانون چه در سطح دیوانسالاری و بعد از آن در سطح فرهنگ عمومی است دیگر مساله برنامه ریزی و نظم پذیری از سطوح پایین تا بالای جامعه است.

پورمحمدی افزود: تا فرهنگ بی برنامگی و قانون گریزی در جامعه حکفرماست هیچ گروه و برنامه و تیمی نمی تواند بر مشکلات کشور فائق آید.

وزیر سابق کشور در ادامه گفت: بحث حاشیه نشینی در کلانشهرها و گسترش مناطق بحرانزا در شهرها به دلیل مهاجرتهای گسترده بحران جدی برای کشور است که رفع آن با آمایش سرزمین و توسعه متوازن فرصتها امکانپذیر است.

پورمحمدی در ادامه علت فساد اداری را بی نظمی در سیستم اداری کشور دانست و افزود: رفع این بی نظمی ها فقط با سیستم سازی و دولت الکترونیک امکانپذیر است. در بحث تولید نیز ما فرصتهای فراوانی داریم که متاسفانه دولت در راه تولید سنگ اندازی می کند مثل موانعی که برای سرمایه گذاری به وجود آورده است.

در ادامه این جلسه حسن بیادی ضمن تاکید بر نقش روحانیت در اداره کشور گفت: اعتماد مردم به روحانیت بیشتر از هر قشر دیگری بوده و روحانیت نیز همیشه با تساهل و تسامح با مردم در ارتباط بوده اند و همیشه یک ارتباط صمیمی و نزدیکی میان مردم و روحانیت وجود داشته است.
بیادی افزود: از نظر بنده مشکل ما در چند سال اخیر ندیدن مردم بوده و واقعیت این است که ما همه جا از همه چیز حرف می زنیم به جز مردم و دیگر اینکه در مواضعمان دچار افراط و تفریط شده ایم حتی در ارتباط با رهبری نیز تفکر افراطی مان حتی تبعیت افراطیمان برای رهبری هم هزینه داشته است.

بیادی با اشاره به بدبینی و برچسب زدن به تمامی روسای دولتهای گذشته گفت: دلیل اینکه یک عده به هر رئیس دولتی یک برچسب میزنند چیست آیا مشکل از شورای نگهبان است که اینها را تایید می کند یا اینکه جریانهای افراطی آنقدر قدرت دارند که می توانند همه را نفی کنند و هر کسی را که بخواهند مورد اتهام و بی حرمتی قرار دهند. این فراتر رفتن از قانون تبعاتش باعث شده که حتی در گزینشها هم به تشخیص خود افراد را رد کنند به بهانه هایی که کاملا برخلاف قانون هستند.

بیادی دیگر مساله را توسعه فرهنگ رقیب و رفیق دانست و گفت: مساله مهم دیگر پیش رو در انتخابات آینده این است که فضا دوقطبی نشود که یکی اسلام ناب آمریکایی و یکی اسلام ناب محمدی(ص) و همدیگر را مورد تهمت و افترا قرار دهند بلکه باید فضای تحمل و رفاقت و رقابت را به وجود آورد.

در پایان این دیدار روح الامینی گفت: حرفها و تبیین مشکلات از سوی کسانی که کاندیدا شده اند بسیار مشابه و مشترک است و مشکلات و مسائلی که کشور با آنها درگیر است مسخص و روشن هستند دراین بین چیزی که کاندیداها را ازهم متمایز می کند راهکارها و برنامه هاست. امیدواریم که این برنامه ها و راهکارها به زودی از سوی کاندیداها مطرح شوند که تمایزات مشخص شوند.
    
انتهاي پيام/
نام:
ایمیل:
* نظر: