آلبوم تصاویر
در آینه رسانه ها
کد خبر: ۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۷
print
send
معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز در دانشگاه صنعتی شریف:
عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان گفت: سهم موسوی و کروبی در فتنه سال 88 بالاست اما طراح اصلی فتنه قدرتمندان جهانی بودند.

 به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پور محمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور و کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری عصر امروز (9 اردیبهشت 1392) در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: باید نظام مالیاتی، بیمه، بانک‌ها و  مجموعه‌های پیوسته اقتصادی از این وضع عقب ماندگی و در گیر با تصمیمات متضاد خارج شوند و در یک فضای شفاف و قانونی قرار بگیرند.

وی در پاسخ به این پرسش که نتیجه ائتلاف اکثریت اصولگرایان به کجا رسید و آیا نامزدی واحد از این ائتلاف بیرون خواهد آمد گفت: ما قرارمان بر این است که تا پایان ثبت نام با ساز و کارهایی که طراحی کردیم به نامزد واحد برسیم  که البته انشاالله تا 24 اردیبهشت ماه این امر محقق می‌شود، البته ائتلاف‌های دیگر، تاریخ زودتری را داده بودند اما مثل اینکه می‌خواهند با هم ثبت نام کنند و اسم بنویسند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه به دنبال کاهش کاندیداها هستیم تصریح کرد: قرارمان این است که با هماهنگی‌هایی که صورت می‌گیرد ، فضای رقابت و ترکیب نامزدها به شکلی باشد که اصولگرایان با کاندیدایی واحد به صحنه بیایند، این اتفاق محقق شود اما فضای فعلی زیاد حاد نیست.

پور محمدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نظر سنجی‌ها اقبال چندانی نسبت به کاندیدای ائتلاف اکثریت اصولگرایان ندارند گفت:  تجربه انتخاباتی نشان داده فضای انتخابات پرفراز و نشیب است و جامعه به این زودی‌ها مشت خود را باز نمی‌کند.

وی در ادامه محرومیت زدایی، توجه به نقاط دور دست با سفر و سرکشی‌، تغییر گردش مدیریت و جسارت را  از نقاط مثبت دولت احمدی نژاد دانست و هدفمندی یارانه‌ها، سهام عدالت، بنگاه‌های زود بازده را  از حرکت های خوب دولت نهم و دهم برشمرد اما به نحوه اجرای آن انتقاد کرد.

پور محمدی در خصوص برخی سخنان اخیر احمدی نژاد نیز گفت: صحبت‌هایی از سوی دولت ها شنیده شده  که گفته اند انتخابات را برگزار نمی‌کنیم و یا استعفا می‌دهیم که این سخنان بیشتر برای کوتاه کردن طرف‌های مقابل است؛ تعبیر «بگم ، بگم» یک عنصر نامناسب در فضای اجتماعی- سیاسی کشور است و معتقدم نظام باید شفاف باشد، یعنی نباید لایه‌های پنهان نیز ایجاد کنیم.

وی از فاصله ایجاد شده بین طبقات مختلف جامعه ابراز نگرانی کرد و گفت: طبقه ثروتمند افسانه‌ای در کشور شکل گرفته که این برای ما درد آور است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: از اصول مدیریتی که در دنیا رایج است استفاده نمی‌کنیم، چرا نباید به این روش‌ها استناد کنیم؟ امروز همه چیز در فضای تضاد و ادبیاتی نامناسب صورت می‌گیرد، ادبیات یک عده‌ای فقط ماجراجویی است و بعضی‌ها مانند خروس جنگی عمل می‌کنند.

پور محمدی به ریاست خود در وزارت کشور اشاره کرد و در تشریح چگونگی بیرون آمدن از این وزارتخانه گفت: من آن زمان هم از بی نظمی و بی برنامگی انتقاد داشتم ، به عنوان مثال می‌گفتند چون فلانی در ستاد انتخاباتی ما فعال بوده باید بیاید و در فلان قسمت مشغول شود که بنده مقاومت کردم و در نهایت به من گفتند که استعفایت را بنویس.

وی با بیان اینکه امروز بی اعتمادی، عدم وفای به عهد و پیمان مشکل بزرگی است معتقدم مجلس، دستگاه‌های نظارتی و دستگاه‌های قضایی باید قاطعانه و به طور جد در مقابل تخلفات دولت بایستند.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان به برخی فعالیت‌های خود در سازمان بازرسی کل کشور اشاره و یاد آور شد: ما در سازمان بازرسی در خصوص فساد 2میلیارد و 800 میلیون تومانی از بانک مرکزی جواب خواستیم اما آنان به ما گفتند که دو ماه به ما مهلت بدهید در حالیکه بانک مرکزی تمام کشورها وقتی دلار ، دینار و یا تومانی جابجا می‌شود مطلع است اما بانک مرکزی ما خبر ندارد که این یک فاجعه است.

پور محمدی در خصوص برنامه خود برای جوانان به 4 محور اشاره کرد و گفت: ورزش، اوقات فراغت با استفاده از بخش‌های خصوصی، اشتغال و ازدواج از برنامه‌های بنده برای جوانان در نظر گرفته ام.

وی در خصوص رابطه با آمریکا نیز گفت: در روابط خارجی ما فقط یک دشمن وجود دارد و آن اسرائیل است چرا که معتقدیم صهیونیست‌ها به ناحق سرزمین عده‌ای را غصب کرده‌اند اما با بقیه دنیا مشکلی نداریم، البته این رابطه با آمریکا باید سالم و عادلانه باشد و منفعت و عزت ملی ما را به دنبال داشته باشد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما باید تحریم‌ها را کنترل کنیم، ائتلاف در تحریم ها را بشکنیم، کمربند اقتصادی‌مان را نیز محکمتر ببندیم، چرا که معتقدم اگر این سه وضعیت محقق شود رابطه با آمریکا مفید خواهد بود، در غیر این صورت شرایط ناگوارتری را غربی‌ها برای ما رقم خواهند زد.

پور محمدی با بیان اینکه برخی‌ها فکر می‌کنند انقلابی بودن فقط با درست گویی صورت می‌پذیرد تاکید کرد: قوی ترین مواضع گاهی در سخنان آرام محقق می‌شود چرا که معتقدم در مذاکرات تصمیم‌ها، نقش‌ها و ترفندها موثرتر هستند.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه آیا شما موسوی و کروبی را سران فتنه می‌دانید یا خیر، گفت: چگونه امکان دارد  مهر تایید شورای نگهبان بر روی سران فتنه قرار بگیرد، چرا که کسی که سران فتنه باشد که مورد تایید شورای نگهبان قرار نمی‌گیرد.

پور محمدی با بیان اینکه نظام نشان داده تا به امروز به صندوق‌های رای خیانت نکرده است گفت: از صندوق آقای بشارتی در زمان تصدی وزارت کشور و دولت اصولگرایان آقای خاتمی بیرون آمد و از صندوق موسوی لاری اصلاح طلب، احمدی نژاد بیرون آمد، این نشان از این دارد که نظام به صندوق‌های رای خیانت نمی‌کند.

وی گفت: موسوی و کروبی بازیگر و سرباز میدانی شدند که دیگران صحنه آن را آراسته بودند، چرا که آنان آفریننده فتنه نبودند و قدرت آفرینش فتنه را هم نداشتند، بنابراین معتقدم  دشمنان برای ما نقشه‌های از پیش تعیین شده دارند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: دو روز بعد از انتخابات تلفنی با موسوی صحبت کردم وبه وی گفتم شما نخست وزیر جنگ و از یاران حضرت امام بودید، دوست ندارم شما در این بلوا گرفتار شوید و این برای شما در کشور خطرناک است.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه سهم موسوی و کروبی در فتنه سال 88 بالا بود و گفت: از موسوی و کروبی انتظار چنین رفتاری را نمی‌رفت اما طراح اصلی فتنه سال 88 قدرتمندان جهانی بودند.

وی در خصوص انحلال سازمان مدیریت نیز گفت: دعوای من به خاطر عوض شدن اسمها نیست چرا که رئیس جمهور می‌گفت سازمان مدیریت را به معاونت تغییر دهیم و این از اختیارات رئیس جمهور بود، بلکه حرف من این است که نظام تفکر و برنامه ریزی نباید از بین برود چرا که مملکت بدون برنامه ریزی به هیچ جا نمی‌رسد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا با کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی به نفع وی کنار می‌روید یا خیر، گفت: حتما کنار نمی‌روم. به آقای هاشمی هم گفته‌ام من مخالف تئوری بازگشت به قدرت هستم. معتقدم چرخش قدرت و ثروت باید صورت گیرد حتی دفعه قبل که آقای هاشمی در سال 84 کاندیدا شد، به وی گفتم نگذارید این چرخه معیوب تکرار شود بگذاریم نسل‌های مدیریتی سر کار بیایند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: