آلبوم تصاویر
در آینه رسانه ها
کد خبر: ۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰
print
send
همکاران من در سازمان بازرسی، همواره، حساسیت اوضاع اقتصادی کشور را گوشزد کرده، با تهیه گزارش‌های مفصل در موضوع نظام پولی و بانکی، رخدادهای امروز را هشدار داده بودند.

«حکومت خوب» به معاش شهروندانش توجه دارد و به رفاه زندگی ایشان می اندیشد. اسلام هم در حکومتداری همین را تبلیغ می کند. بله، ما انقلابی هستیم، اما قرار نیست فقیر زندگی کنیم. ما از مظلومان دفاع و بر حق پافشاری کرده‌ایم، اما روا نیست زندگی را به سختی بگذرانیم.

بخشی از مشکلات اقتصادی امروز، ناشی از تحریم، اما بسیاری از آنها ناشی از سوءمدیریت است. سیاه‌نمایی نمی کنم، اما پنهان‌کاری هم زشت است. مسئولان ما گرفتار رفتارهای تفرقه‌افکنانه و فرمول‌های غلط شده‌اند.

عجبا که در کشور ما دانشکده‌های اقتصاد و کارشناسان آگاه هستند، اما به نظرات آنان توجه نمی شود و سلیقه‌های شخصی در اقتصاد اجرا می‌شود. اقتصاد و معیشت مهم است؛ زیرا زندگی مهم است. اسلام، آیین زندگی است. بر سر معیشت مردم معامله نکنیم. چالش فراروی کشور، چالش اقتصادی است.

نامگذاری های چند سال اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب، نشان دهنده توجه ایشان به اقتصاد است. تنها راه برون رفت از این شرایط، تثبیت جایگاه داخلی است. مشکل امروز ما گران‌فروشی نیست؛ گرانی است. گرانی کالاها و خدمات، به دو دلیل تحریم خارجی و سوء مدیریت داخلی است. این گرانی، تابع سازوکارهای‌ اقتصادی کشور است؛ بنابراین، باید با راهکارهای تخصصی با آن مواجه شد.

از یک سو اساس دیانت ما مبتنی بر اجرای «قسط و عدل» است و از سوی دیگر تأمین حقوق «عامه مردم»، اصلی‌ترین نماد حاکمیت حق در نظام جمهوری اسلامی است. اقتصاد کشوری که با جبهه استکبار درگیر است، پیوسته با فتنه‌های فراوان روبرو می‌شود. امروز در یک چالش جدی اقتصادی قرار داریم؛ بنابراین، چه بسا فتنه آینده، رنگ و بوی اقتصادی داشته باشد.

اگر وضعیت اقتصادیی را که به گرانی، بیکاری و تورم انجامیده است، مدیریت نکنیم، شاید تزاحم و درگیری احتمالی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، ناظر به مشکلات معیشتی مردم باشد.

همکاران من در سازمان بازرسی کل کشور، همواره، حساسیت اوضاع اقتصادی کشور را گوشزد کرده، با تهیه گزارش‌های مفصل در موضوع نظام پولی و بانکی، رخدادهای امروز را هشدار داده بودند. دولت البته به این گزارش ها توجه نکرد. ظهور مشکلات انکارنشدنی اقتصادی و معیشتی، در حالی است که کشور ما از ظرفیت‌های فوق‌العاده طبیعی و انسانی برخوردار است.

رهایی اقتصاد از حالت دولتی ضروری است. نباید تنها دولت برای اقتصاد کشور تصمیم‌گیرنده باشد. دولت، فقط هماهنگ‌کننده، زمینه‌ساز رشد و برطرف کننده موانع است. توسعه اقتصادی با مردم شکل می گیرد.

اختلاف ارزی که در یک سال گذشته در کشور رخ داد و در نتیجه برخی از سوء تدبیر‌ها عده‌ای را به ثروت‌های افسانه‌ای رساند، همه و همه، محصول اقتصاد غیررقابتیِ دولتی است. یارانه‌ای که قرار است به زودی پرداخت شود، نه حاصل درآمدها بلکه از سرمایه‌ها برداشت شده است.

می بینیم هنوز پولی به مردم داده نشده، اما قیمت‌ها دو برابر شده‌ است؛ چرا؟ زیرا گران‌فروشان، "تورم انتظاری" به وجود می‌آورند و با احتکار کالا منتظر تقسیم این پول‌ها می‌مانند. بر همین اساس است که مقام معظم رهبری، همواره، به رؤسای بانک مرکزی تأکید کرده است که این بانک باید تخصصی اداره شود.

از یاد نبریم که شهیدان و وارثان انقلابی آنان، ایران را از کانون‌های ثروت و قدرت خارج کرده، به امام مستضعفان سپردند و خود، سرباز امام شدند و در جبهه امام جنگیدند. گاهی کانون ثروت و قدرت، همان است که ما به برخی مدیران سپرده‌ایم. مدیران نباید با بی‌تدبیری و خودرأیی، وقت خود را صرف حاشیه‌ها کنند و به مشکلات کشور دامن بزنند.

انتهای پبام/

نام:
ایمیل:
* نظر: