آلبوم تصاویر
در آینه رسانه ها
کد خبر: ۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴
print
send
حجت‌الاسلام و المسامین پورمحمدی:
وزیر دادگستری در پاسخ به سوالی در خصوص این‌که شما وعده داده‌اید که روز عید غدیر عیدی بزرگی به ملت ایران خواهید داد، گفت: «حتما، روز عید غدیر عیدی بزرگی داریم. عفو زندانیان امنیتی و دیگر زندانیان عیدی ما به ملت است.»
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی به نقل از روزنامه بهار؛ «عیدی دولت در روز عید غدیر عفو زندانیان امنیتی خواهد بود.» این جمله مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری است؛ وزیر دادگستری‌ای که می‌خواهد عیدی‌اش به مردم عفو زندانیان باشد؛ زندانیان 88، زندانیان امنیتی و باقی زندانیان.
 
هیئت دولت تمام می‌شود و وزرا یکی یکی پله‌های هیات دولت را پایین می‌آیند. محمدجواد نوبخت پشت تریبون سخنگویی‌اش قرار می‌گیرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌دهد. موضوع پرونده میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی موضوعی است که در سوالات تکرار می‌شود. در حیاط پاستور خبرنگاران می‌خواهند بدانند پرونده میرحسین موسوی و مهدی کروبی به کجا رسیده است؟ نوبخت که میلش برای پاسخ دادن به سوال‌های اقتصادی است، تنها تایید می‌کند که این پرونده همان‌طور که وزیر دادگستری هم اعلام کرده به شورای امنیت ملی رفته است.
 
نوبخت می‌خواهد پاسخ دادن به این سوال را به وزیر دادگستری محول کند. وزیر دادگستری که پشت در شیشه‌ای هیات دولت نمایان می‌شود، نوبخت رو به او اشاره می‌کند و از خبرنگاران می‌خواهد آخرین وضعیت میرحسین موسوی و کروبی را از او جویا شوند. پورمحمدی با چند پرونده زیر بغل به سمت خبرنگاران می‌آید و لبخند به لب می‌گوید جواب این سوال‌ها را قبلا داده است. پورمحمدی در پاسخ به سوال «بهار» درباره آخرین وضعیت میرحسین موسوی و کروبی می‌گوید که پرونده این دو در شورای امنیت ملی است. او همچنین تاکید می‌کند: «این پرونده از قبل در اختیار شورای‌عالی امنیت ملی بوده و جزییات بیشتر در این‌باره را باید آن‌ها اعلام کنند.»
 
 پورمحمدی در پاسخ به سوال دیگر «بهار» در خصوص این‌که شما وعده داده‌اید که روز عید غدیر عیدی بزرگی به ملت ایران خواهید داد، گفت: «حتما، روز عید غدیر عیدی بزرگی داریم. عفو زندانیان امنیتی و دیگر زندانیان عیدی ما به ملت است.»
 
 وزیر دادگستری همچنین درباره پرونده بعضی از زندانیان سیاسی از جمله «مجید توکلی» که گفته می‌شود تاکنون از مرخصی برخوردار نبوده گفت: «بنده به‌طور خاص درباره پرونده‌ها صحبت نمی‌کنم اما این حق زندانی است که به‌طور طبیعی از مرخصی استفاده کند. مرخصی به زندانیان به‌طور مرتب داده می‌شود. به گونه‌ای که اگر فرد زندانی یک‌سوم تا نیمی از حبس خود را گذرانده باشد و رفتار خوبی در زندان داشته باشد شامل عفو مشروط می‌شود. ما در قوه‌قضاییه این سیاست را تعقیب می‌کنیم.»
 
سوال درباره زندانیان تنها به همین جا ختم نشد. موضوع زندانیان حاضر در مالزی و صادر کردن حکم اعدام برای دونفر از آنان از دیگر موضوعاتی بود که پورمحمدی در پاسخ به آن گفت: «ما تاکید داریم که از حقوق اتباع خود دفاع کنیم و حتی اگر مجرم هستند نیز تلاش می‌کنیم که دوره حبس آن‌ها در داخل ایران سپری شود. ما با کشورهای زیادی قرارداد استرداد زندانیان را امضا کرده ایم که به دنبال اجرای آن هستیم. پرونده دو خانمی که در مالزی بازداشت شده‌ و محکوم به اعدام نیز شده‌اند توسط قوه‌قضاییه پیگیری می‌شود. برای آن‌ها وکیل گرفته شده و به خانواده آن‌ها نیز کمک می‌شود.» تا وعده برای عیدی بزرگ تنها 14 روز باقی مانده است. حال شمارش معکوس برای رسیدن عید غدیر شروع شده است؛ عیدی که می‌تواند به یادماندنی‌ترین عید ایران باشد.

انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: