آلبوم تصاویر
در آینه رسانه ها
کد خبر: ۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰
print
send
جلسه وزیر دادگستری با معاونین در سازمان بازرسی برگزار شد
وزیر دادگستری با تأکید بر ضرورت حرکت روی ریل عدالت گفت: امروز فصل حسن ظن و تلاش مشترک برای حل مشکلات کشور است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی امروز (27 مرداد 1392) در نخستین جلسه و دیدار خود با معاونان وزارت دادگستری اظهار داشت: اولین جلسه دادگستری را با حضور معاونان به احترام آقای بختیاری که کمی کسالت داشتند در سازمان بازرسی کل کشور برگزار کردیم و به وزارت دادگستری نیامدیم تا حال ایشان خوب شده و بعد به آنجا بیاییم.

وی در ادامه در پاسخ به صحبت یکی از معاونان که گفت «گفته‌اید ساختمان را تغییر دهیم می‌آیید»، عنوان کرد: از این حرف‌ها زیاد است ولی ما گذاشته‌ایم که حال آقای بختیاری خوب شود و یکی دو روز آینده به همراه ایشان به دفتر آنجا آمده و مستقر شویم و تنها این جلسه را برای اینکه از برنامه‌ها عقب نیفتیم تشکیل داده‌ایم تا فرصت را از دست نداده و بتوانیم گام برداریم.

وزیر دادگستری بیان کرد: باید تلاش‌های وزرای دادگستری را قدر دانسته و از دو بزرگوار که از میان ما رفته‌اند یاد کنیم. دو بزرگوار به نام آقای کریمی‌راد و حبیبی که درود برای آنها فرستاده و طلب مغفرت می‌کنیم.

پورمحمدی ادامه داد: آقای بختیاری توفیقات بسیاری تاکنون به دست آورده است که در مراسم تودیع در وزارتخانه دادگستری با حضور ایشان مراسم را برگزار خواهیم کرد. بنده از سال 53 خدمت آقای بختیاری بوده و با او رفاقت چندین ساله دارم همچنین از سال 60 با ایشان همکار بوده و سال 61 نیز دادستان انقلاب خراسان بوده و این همکاری ادامه پیدا کرد.

وی افزود: رئیس جمهو ر منتخب مردم آقای روحانی تاکید کردند که دستگاه‌ها به یکدیگر اعتماد کرده و یک تعامل مشترک مابین خود ایجاد کنند تا کارها قابل حل باشد.

پورمحمدی با بیان اینکه بنده از قبل ذهنیتی در خصوص وزارت دادگستری نداشتم و از مجلسی‌ها فهمیدم که اختیارات دارد یا خیر، گفت: وزارت دادگستری در قانون اساسی ماموریت برایش نوشته شده ولی بند قانونی ندارد که باید امروز روابط بین قوا برقرار شده و این موضوع را تقویت کنیم تا مشکلات را حل و روند حرکت کشونر تندتر شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: اصلی‌ترین موضوع برقراری روابط بین قوا است که باید از طریق وزارت دادگستری برقرار شده و به درستی تنظیم شود. در واقع باید به این موضوع به صورت جدی پرداخت.

وی با بیان اینکه از اعتمادی که به بنده شده تشکر می‌کنم گفت: امروز فصل حسن ظن و تلاش مشترک برای حل مشکلات کشور است که باید آن را مدنظر قرار داد. وزارت دادگستری وزارتی نرم‌افزاری و کیفی است و هیچ مسئولیت و ماموریتی بر عهده آن به شکل مشخص وجود ندارد. در واقع این وزارتخانه یک وزارتخانه ستادی بوده که اگر وظایفش را به درستی انجام دهد می‌تواند کیفیت کار سایر بخش‌ها را ارتقاء و بهبود بخشد.

پورمحمدی افزود: ما امروز با ضعف و کم‌تعداد بودن کارشناسان حقوقی مواجه هستیم که اگر دولت نتواند از حقوق خود آن هم با استفاده از کارشناسان حقوقی توانمند دفاع کند نخواهد توانست در دفاع از حقوق عامه مردم موفق و این مسئولیت را به ثمره برساند.

وی با اشاره به اینکه معمولا حقوقدانان کارمند نشده و استاد یا وکیل می‌شوند، افزود: باید سازگاری لوایح قضایی با سایر قوانین و مقررات صورت گرفته و با توجه به اینکه بنده در دولت حضور دارم موضوع تنقیح قوانین را به طور جدی در نظر گرفته تا فضای قانونمداری را با توجه به اینکه آقای روحانی گفتند فضای قانونمداری در کشور تقویت شود تقویت خواهم کرد.

وی بیان کرد: قانونمداری ملاک مدنی بودن و بلوغ سیاسی است که این موضوع را باید محقق کرده و قانون روان، به روز، شفاف و سازگار با جامعه تصویب شده باشد که اگر قوانین از این مختصات برخوردار نباشد گریز خواهد کرد و مشکلات پیش می‌آید.

وی گفت:‌ اهمیت و حفظ حقوق شهروندی و حقوق عامه ا زموارد مهم است که همه باید تلاش کرده و در این راستا گام برداریم.

پورمحمدی بیان کرد: من این موضوع عدالت را که در مجلس بیان کردم تنها یک شعار نبود بلکه باید بستر و زمینه‌های نابرابری و تجاوز به حقوق دیگران از بین رفته و به این نکته توجه کنیم. جامعه ما حق‌مدار است ولی باید در این خصوص باید جدیدتر گام بردارد که در بند اول قانون اساسی موضوع حق عدالت مطرح شده است. و شفاف و سریع به این موضوع پرداخته است.

وزیر دادگستری گفت: باید به طور قطع زمینه‌های نابرابری و بی‌عدالتی برداشته شود چرا که این موضوع باعث پرخاشگری بوده که باید از آن جلوگیری کرد. پس رسالت وزارت دادگستری حفظ حقوق عامه و شهروندی است که باید تعامل منطقی بین قوا ایجاد کند و باید دید چشم‌انداز این فعالیت به کدام سمت و سوست و گام برداریم.

وی با بیان اینکه وزارت دادگستری باید تلاش کند و در راستای حقوق شهروندی برای اجرای عدالت گام بردارد، گفت: ریلی که راه بردیم ریل عدالت است بنابر این انتظار داریم که بحث عدالت را دنبال کنیم و زمینه‌های ناعدالتی و تجاوز از بین برود که این موضوع مربوط به بخش اجرایی نیز می‌شود بنابر این بستر بی‌عدالتی را باید خشک کرد و از ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وزیر دادگستری اظهار داشت: بنده و آقای رحمانی فضلی که روسای دو سازمان نظارتی بودیم به دولت رفتیم و تلاش خواهیم کرد تا با نظارت دقیق زمینه‌های فساد خشک شود. باید به موضوع مبارزه با فساد توجه کرده و اینکه دولت همیشه به مهمترین کانون قدرت شناخته می‌شده که بهترین راه مبارزه با فساد و نظارت دقیق بر خود دولت است. بنابرانی نظارت و عدالت همیشه شیرین است و باید آن را ترغیب کرد.

وی بیان کرد: سازمان بازرسی و محاسبات ضد فساد است که باید بستر موفقیت آن را فراهم کرده و به آن توجه کرد و بنده با تجارب 5 ساله در راستای عدالت گام برمی‌دارم و امیدواریم با تفکر روشن و هدفدار عمل کرده و اقدام دولت بازخورد مثبت داشته و ما شاهد کاهش جرم و جرم‌زدایی شاهد این باشیم و این تفکر را بپرورانیم.

پورمحمدی در پایان خطاب به معاونان وزارت دادگستری گفت: از شما معاونان می‌خواهم همچون گذشته با اختیارات قبلی به کارتان ادامه دهید.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: